آمار فوتی و بستری کرونایی در خنداب همچنان صفر

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۲ کد : ۲۷۱۶۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۷
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: در طی دو ماه اخیر هیچ مورد فوتی و بستری ناشی از کرونا در سطح شهرستان خنداب به ثبت نرسیده است.
آمار فوتی و بستری کرونایی در خنداب همچنان صفر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر زهرا اسدی بیان کرد: خوشبختانه در دو ماه اخیر شرایط کرونایی در کشور و همچنین استان مرکزی در وضعیت پایداری قرار داشته و شهرستان خنداب نیز از این قضیه مستثنی نبوده است اما مردم باید توجه کنند که این مهم به منزله پایان کرونا نمی باشد و بهتر است که همشهریان همچنان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن اعزام حجاج به سرزمین عربستان تکمیل واکسن کرونا الزامی است و حجاج بزرگوار باید دو دُز واکسن خود را با یک واکسن سینوفارم یا آسترازنکا دریافت کنند و در کنار آن تزریق واکسن فلج اطفال نیز از موارد الزامی می باشد؛ همچنین این گروه می‌بایست ۷۲ ساعت پس از ورود به خاک عربستان تست پی سی آر را انجام و جواب منفی تست را همراه خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۹۶ درصد از جمعیت گروه هدف شهرستان خنداب دُز اول، ۸۶.۲ دهم درصد دُز دوم و ۵۲ درصد دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند و با توجه به اینکه هر دو دُز واکسن می‌تواند حداکثر ۶ الی ۷ ماه اثربخشی مطلوب داشته باشد از این رو از مردم می‌خواهیم که با مراجعه به کارگاه های جامع سلامت و مراکز بهداشتی نسبت به دریافت واکسن خود اقدام نمایند.

دکتر اسدی تاکید کرد: علاوه بر حضور متخصصین باتجربه و کاربلد در سطح شهرستان خنداب، از اوایل خردادماه سال جاری یک متخصص چشم پزشک به مدت یک روز در هفته به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان افزوده شده و با پیگیری ها و زحمات دلسوزانه نماینده محترم مجلس، ریاست محترم دانشگاه، معاونت درمان و اقدام خیرخواهانه مجتمع آب سنگین خنداب شاهد تجهیز بیمارستان مهر خنداب به دستگاه اکوکاردیوگرافی و ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های محرومیت زدایی شهرستان خنداب در حال انجام است و پروژه های اناج، استوه در حال بتن ریزی و مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان خنداب نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ساخت پروژه اورژانس آقداش نیز کلید خورده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت و حضور همیشگی خیرین حوزه سلامت در کنار مجموعه بهداشت و درمان شهرستان خاطرنشان کرد: به لطف و اقدام خیرخواهانه خیر محترم حاج عباس رضایی یک زمین به متراژ ۲ هزار و ۲۰۰ متر و ارزش ۴ میلیارد تومان به بیمارستان مهر خنداب اهدا شده و نمازخانه بیمارستان مهر خنداب در حال ساخت و تجهیزات لازم برای دیالیز بیماران در بیمارستان مهر خنداب در حال تامین می باشد.


نظر شما :