دستگاه اکوکاردیوگرافی بیمارستان مهر خنداب که توسط شرکت مصباح انرژی اهدا شده بود در مراسمی رونمایی شد

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۰ کد : ۲۷۱۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با نصب دستگاه اکوکاردیوگرافی در بیمارستان مهر خنداب، امکان انجام معاینات دقیق تر قلب در شهرستان خنداب میسر می شود.
دستگاه اکوکاردیوگرافی بیمارستان مهر خنداب که توسط شرکت مصباح انرژی اهدا شده بود در مراسمی رونمایی شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم رونمایی اکوکاردیوگرافی بیمارستان مهر خنداب بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی و در بازدیدهای این ایام، با گلایه متخصص قلب مستقر در این شهرستان مواجه شدیم که الحق گلایه بجا و درستی بود که با وجود استقرار متخصص و نبودن دستگاه لازم نمی توان عملکرد مناسبی داشت.

وی تاکید کرد: به همین دلیل از همان زمان به فکر تهیه دستگاه اکوکاردیوگرافی افتادیم و خوشبختانه امروز و با کمک شرکت مصباح انرژی این امکان میسر شد.

وی افزود: شهرستان خنداب یکی از مناطق محروم و مظلوم استان در حوزه سلامت است، اما با کمک شرکت مصباح انرژی و همت مسئولین و نمایندگان، این دستگاه با قیمت بیش از 1 میلیارد و 750 میلیون تومان خریداری و نصب گردید.

وی تاکید کرد: در سفر رییس سازمان انرژی اتمی به اراک، در نامه ای از اهمیت این دستگاه و خدمتی که می توان با وجود این دستگاه به مردم این منطقه و روستا و شهرها و حتی شهرستان های مجاور نمود، تاکید شد که خوشبختانه با نظر موافق شخص دکتر اسلامی و حمایت نیروگاه اتمی خنداب، امروز با خریداری و نصب این دستگاه شاهد افتتاح و انجام دقیق ترین معاینات قلبی و عروقی در این مرکز درمانی خواهیم بود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولین شهرستانی و همچنین نمایندگان مردم خنداب در مجلس شورای اسلامی، تلاش های زیادی برای ارتقاء سطح سلامت این شهرستان کرده و می کنند که این تلاش ها وظایف مان را بیشتر خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین گفت: آمار و ارقام بالا و مناسب باعث افزایش قدرت چانه زنی و مطالبه گری نسبت به تجهیز و توسعه مراکز درمانی می شود و این مهم نشات گرفته از حمایت و البته اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: در حال حاضر 2 متخصص داخلی، متخصص اطفال، متخصص  روانپزشک، متخصص زنان، متخصص نورولوژی، متخصص قلب و همچنین  چشم پزشک (یک روز در هفته) در کنار 6 پزشک عمومی و تیم پرستاری و اتاق عمل که همواره و در هر ساعت از شبانه روز در شهرستان خنداب مستقر هستند و به مردم ارائه خدمت می کنند، اما مردم منطقه بنا به دلایل نامعلومی از مراجعه به این بیمارستان خودداری و برای درمان و پیگیری مراحل درمانی خود به اراک و بعضا به شهرستان ملایر می روند.

دکتر جمالیان تاکید کرد: اتاق عمل و برخی تجهیزاتی که در بیمارستان مهر خنداب خریداری و نصب و فعالیت می کنند از بعضی از شهرستان ها و حتی برخی مراکز درمانی اراک هم با کیفیت تر است.

متولی سلامت استان در پایان گفت: خوشبختانه با نگاه خوب و مثبت مسئولین منطقه و دانشگاه علوم پزشکی، حوزه سلامت این شهرستان ارتقاء خواهد یافت که تنها شرط آن اعتماد و حمایت مردم برای تداوم این خدمات است.


( ۲ )

نظر شما :