سوق دادن موارد مرگ مغزی به پیوند اعضا با اجرای دوره آموزشی"آیروس"

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۴ کد : ۲۷۲۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۰
مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دوره آموزشی آیروس از ۱۲ تیر به مدت ۵ روز در اراک همزمان با کشور برگزار می شود.
سوق دادن موارد مرگ مغزی به پیوند اعضا با اجرای دوره آموزشی"آیروس"

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عاطفه صالح فرد بیان کرد: این دوره آموزشی، آموزش جامع پشتیبانی مراکز فراهم آوری پیوند است که قرار بود از سال 1398 انجام شود که به دلیل محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرد، مغفول مانده است.

وی افزود: تا پیش از این چندین بار برای این دوره آموزشی  برنامه ریزی کرده و تا مرحله ی اجراء پیش رفته ایم و از این حیث مشکل خاصی در اجرای آن در روزهای پیش رو نداریم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور قرار گرفته و به همین علت آمار تصادفات و تروما و همچنین مرگ مغزی در آن بالا است اما مرگ مغزی هایی که منجر به پیوند می شوند، آمار پایینی دارند.

دکتر صالح فرد در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مداخلات ارزشمندی که می تواند آمار موارد مرگ مغزی منجر شده به پیوند را افزایش دهد، دوره آموزشی آیروس است که گام اول آن فرهنگ سازی و افزایش اطلاعات و آگاهی در سطح جامعه است.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: این فرهنگ سازی در سطح مدیران و تصمیم گیران استان و مردم با انجام دوره های این چنینی و نشست و هم اندیشی هرچه بیشتر با یکدیگر، افزایش خواهد یافت که امیدواریم ضمن تاثیرگذاری آن، برپایی و حمایت از برگزاری اینگونه جلسات تداوم داشته باشد.


نظر شما :