درخواست کسب مجوز تربیت رزیدنت نورولوژی صادر شد

۰۵ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۱ کد : ۲۷۳۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۷
یک متخصص نورولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک هدف بازدید اعضای هیات برد گروه نورولوژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک که بنا بر درخواست دانشگاه  از وزارت بهداشت صورت گرفته بود، اخذ یا کسب مجوز تربیت دستیار یا رزیدنت نورولوژی در این مجموعه برشمرد.
درخواست کسب مجوز تربیت رزیدنت نورولوژی صادر شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فردین فرجی در حاشیه بازدید اعضای هیئت برد گروه نورولوژی وزارت بهداشت از گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک با حضور دو تن از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی قم و قزوین و سرکار خانم صفاری کارشناس مربوطه از وزارت بهداشت، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به خصوص پس از انتشار ویروس کووید ۱۹ در خواست گروه نورولوژی جهت تربیت دوره دستیاری نشان از انرژی و علاقه خاص و ویژه اعضای گروه می باشد که این مهم می‌تواند نقطه عطف خوبی جهت رسیدن به اهداف تعالی باشد و انشاالله با پیگیری و حمایت مسئولین مربوطه زیرساخت‌های لازم آماده و در سال ۱۴۰۲ بتوانیم اولین دوره تربیت دستیاری نورولوژی را در این دانشگاه آغاز کنیم.

وی بیان کرد: جهت راه اندازی واحد بررسی اختلالات خواب و مانیتورینگ بیماران مبتلا به حملات صرعی و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی طی سال‌های اخیر رایزنی‌های صورت گرفت، اما نتیجه ای نداشت انشالله با پیگیری اعضای هیئت برد و تاکید بیشتر ریاست دانشگاه در آینده نزدیک این اقدامات به نتیجه برسد و نقطه عطف خوبی برای انجام طرح های تحقیقاتی مشترک، پایان نامه و پروپوزال و ارتقاء افقی و عمودی اساتید و دانشجویان علاقمند به حوزه پژوهش شود.

وی تاکید کرد: در این راستا از قسمت های مختلف گروه نورولوژی از جمله بخش بستری بیمارستان حضرت ولیعصر، اورژانس اکیوت، اورژانس های سرپایی، اورژانس های مردان و زنان، کلینیک تخصصی نورولوژی، واحدهای نوار مغزی و نوار عصب عضله بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: بازدید کنندگان از تعداد و تنوع بیماران و مراجعه کنندگان به این بیمارستان مطلع شدند و مشخص شد که بیماران مراجعه‌ کننده تنها محدود به شهرهای استان مرکزی نمی باشند، بلکه این مرکز درمانی پذیرای بیماران مراجعه کننده از شهرهای اقماری استان مجاور از جمله لرستان، همدان، قم و اصفهان نیز می باشد.

وی تاکید کرد: تعدد و تنوع بیماران بخش نورولوژی از جمله بیماران سکته های مختلف مغزی، ام اس، تشنج، صرع، انواع دردهای ستون فقرات، سردردهای حاد و مزمن، سرگیجه، عدم تعادل، اختلالات راه رفتن، ضعف های عضلانی عوارض نورولوژیک یک بیمار بستری در بخش های دیگر در جای خود پتانسیل و فرصت بسیار خوبی برای آموزش مقاطع مختلف فراگیران است.

دکتر فرجی یادآورشد: بیماران سکته مغزی که به اورژانس مرکز درمانی مراجعه می‌کنند مورد بازدید همکاران قرار گرفته و بخش آی سی یو گروه نورولوژی ۱۲ تخت فعال وجود دارد و به این بیماران توجه ویژه می شود تا کمتر از چهار و نیم ساعت بتوان سکته ها را مدیریت و درمان و از عوارض جبران ناپذیر آن جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: از کتابخانه های خصوصی گروه نورولوژی و عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر، مجموعه آی تی، بایگانی پرونده ها و ثبت اطلاعات بیماران بازدید شد و نقاط قوت و ضعف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیماری ام اس یکی از بیماری های شایع در استان مرکزی می باشد و  فعالیت زیادی در زمینه ساماندهی و درمان تخصصی این گروه از بیماران در مجموعه دانشگاه به شکل عام و در گروه نورولوژی به شکل خاص انجام می شود و در گروه نورولوژی یک اتاق مخصوص تزریقات و پرستار ویژه و آموزش دیده به این بیماران اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین استان مرکزی دارای یکی از مجهزترین، منظم ترین و کاملترین انجمن خیریه ام اس در کشور می باشد که در چندین طبقه خدمات خاص و رایگان به مراجعه کنندگان ارائه می شود لذا در انجمن ام اس فعالیت‌های علمی، آموزشی، آکادمی، تحقیقی، پژوهشی، خیریه درمانی و آموزش انواع داروی ام اس انجام می شود.


( ۱ )

نظر شما :