شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" شعاری که تعداد فرزندان را کم کرد ولی زندگی‌ بهتر نشد!

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۲ کد : ۲۷۴۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۹۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در سال های قبل این تفکر در جامعه القاء می شد که فرزند کمتر زندگی بهتر و این امر باعث تاسف بسیار است و حال باید برای رفع این مشکل و افزایش فرزند آوری و نرخ باروری، باید از توان و تجربه متخصصین، مسئولین و همه آحاد جامعه و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز استفاده کرد.
شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" شعاری که تعداد فرزندان را کم کرد ولی زندگی‌ بهتر نشد!

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: اجرای سیاست غلط تنظیم خانواده و ترویج شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» سبب کاهش رشد جمعیت در ایران و استان مرکزی شد و این روند کاهش جمعیت به جایی رسید که در حال حاضر استان مرکزی یکی از استانهای سالمند کشور محسوب می شود و در واقع شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" شعاری که سبب شد تعداد فرزندان این سرزمین را کم کند ولی متاسفانه زندگی‌ ها بهتر نشد و در حال حاضر کاهش نیروی جوانی یکی از معظلاتی هست که گرفتار آن هستیم.

وی گفت: در زمینه ترغیب و تشویق جامعه برای فرزندآوری باید از نظرات کارشناسان حوزه های مختلف و تاثیرگذار به خصوص حوزه ی اجتماعی و اقتصادی نیز استفاده کرد.

وی افزود: نمی توان معضل تک فرزندی را به گردن مشکلات اقتصادی انداخت بلکه باید مسائل دیگر نیز بررسی و علت آن به مردم بازگو و برای آن راه حل پیدا کرد.

دکتر جمالیان تاکید کرد: در این میان نقش قرارگاه جمعیتی به خصوص کمیته های زیر مجموعه ای در دانشگاه علوم پزشکی بسیار حساس و تاثیر گذار است و نیاز است بر اساس داده های صحیح علت یابی و راهکارهای موثر ارائه شود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه کلینیک درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی اراک برای ارائه خدمات دولتی مناسب با به روزترین تجهیزات و ماهرترین نیروهای انسانی به زوج های عزیزی که دچار مشکلات ناباروری هستند در حال خدمت رسانی می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در سال های اخیر که شعار فرزند کمتر مد نظر بود، با تمام قوا در همه زمینه ها تبلیغ  می شد، اما در حال حاضر و در راستای افزایش فرزندآوری این امر به مردم و جامعه کمتر تزریق شده و می شود.

وی در پایان افزود: متاسفانه استان مرکزی یکی از استان های پیر و سالمند کشور است و اگر مسئولین برای این چالش فکر و برنامه ای نداشته باشند در آینده، با مشلاکت بیشتری مواجه خواهیم شد.


( ۱۳ )

نظر شما :