تشکیل کمیته کاهش و صرفه جویی هزینه ها

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۶ کد : ۲۷۴۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۱
مدیر منابع مالی و حسابداری دانشگاه علوم پزشکی اراک از کلیه مدیران و مسئولان حوزه سلامت خواست تا با تشکیل این کمیته نسبت به کاهش و صرفه جویی مالی، منابع خود برنامه ریزی کنند.
تشکیل کمیته کاهش و صرفه جویی هزینه ها

به گزارش وب دا مرکزی، محسن جیریایی شراهی گفت: با صرفه جویی و کاهش هزینه ها و مدیریت درآمدها و کسورات واحدهای مختلف، می توان از منابع و امکاناتی که در اختیار دانشگاه قرار می گیرد، نهایت استفاده را برد.

وی افزود: صورت مالی دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه اخیر هیات امناء با درجه مطلوب و عملکرد مالی و مثبت بودن تراز مالی دانشگاه مورد تائید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در حوزه تامین حقوق پرسنل با توجه به چالش هایی که در تامین منابع وجود داشت و هر چند با تاخیر انجام شد اما توانستیم حقوق ماه جاری را با احکام جدید و تفاوت 3 ماهه پرداخت نماییم که نسبت به سایر دانشگاه ها که نتوانستند این تفاوت را پرداخت کنند، جلوتر هستیم.

جیریایی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با پرداخت اضافه کار اردیبهشت همکاران که تامین منابع آن نیز به سختی صورت گرفت، شرایط کلی پرداخت های دانشگاه را نسبتا مطلوب کرد.

وی افزود : در حوزه پرداخت کارانه های مراکز درمانی، آذرماه پرداخت شده و چون اضافه کارهای این مراکز در سال جاری و سال گذشته تفکیک شده، به روز پرداخت شده و از این نظر نیز یکی از دانشگاه های با شرایط مطلوب کشور هستیم.

مدیر منابع مالی و حسابداری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارانه های مراکز درمانی را نیز تا آذرماه پرداخت شده و امیدواریم کارانه دی ماه را تا 10 روز آینده پرداخت کنیم.

وی افزود: حق التدریس و فول تایم اعضای هیات علمی تا پایان اسفند سال گذشته تسویه شده و حق التدریس هیات های مدعو نیز تا دو روز آینده پرداخت می شود تا هیچگونه بدهی در این زمینه از سال قبل باقی نماند.

وی تاکید کرد: ماموریت و حق لباس همکاران که دیون چند ساله بوده نیز پرداخت شده و امیدواریم با پرداخت منظم آنها ضمن جلوگیری از انباشت میزان بدهی، بتوان نسبت به پرداخت حق مسکن، هزینه ایاب و ذهاب، مهد کودک و غیره بهتر پرداخت کنیم.

جیریایی گفت: با قول و مساعدت هایی که وزارتخانه داده، امیدواریم بدهی های تدارکاتی و دارو و تجهیزات را نیز پرداخت کنیم.

مدیر منابع مالی و حسابداری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سعی کردیم تا محقق شدن این موضوع و با کمک بخش قابل توجهی از اعتبارات اختصاصی، بدهی های این حوزه را کاهش و از محل مانده های سنواتی بخشی از دیون شرکت های دارویی و تجهیزاتی که تاکنون در چند مرحله پرداخت شده در آینده نیز پرداخت کنیم.

وی در پایان افزود: پرداخت های پرسنل و رفاهیات آنها یکی از سیاست های اصلی دانشگاه است و همکاران این اطمینان را داشته باشند با توجه به محدود بودن منابع دانشگاهی، خللی در این زمینه وجود نخواهد آمد.


( ۱ )

نظر شما :