فعالیت ۶۲ مرکز ترک اعتیاد در اراک

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۹ کد : ۲۷۴۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۳
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۲ مرکز ترک اعتیاد، در زمینه درمان مددجویان گرفتار شده مواد مخدر فعالیت می کنند.
فعالیت ۶۲ مرکز ترک اعتیاد در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا شجاعی بیان کرد: اعتیاد یک فرایند چند بُعدی است و صرفا بحث درمان این عزیزان، کفایت نمی کند و دستگاه های مربوطه باید از پیشگیری تا درمان و از همه مهمتر پس از درمان و بازتوانی، خود را موظف و مکلف بدانند.

وی افزود: نگرانی هایی در مورد تعرفه این مراکز ایجاد شده بود که حوزه معاونت درمان با ورود در این زمینه و اسنادی که تنظیم شده است هم در جهت میزان داروی دریافتی و هم دزهای تجویز شده اقدامات خوبی در آینده انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: قوانین مربوطه در این موارد حتما در زمینه هایی چون سقف تعرفه و میزان پوشش بیمه به روزرسانی خواهد شد و به تمام مراکز ابلاغ می شود.

دکتر شجاعی در ادامه خاطرنشان کرد: با پروتکل های صحیح درمانی می توان تعداد بیشتری از  افرادی را که گرفتار این بلای خانمان سوز شده را رها کرده و به سمت خانه و خانواده بازگرداند.

دکتر شجاعی گفت: پس از ترک اعتیاد و نجات افراد گرفتار، اقدامات مهم تر آغاز شده و در این میان سایر نهادها نظیر بهزیستی، قوه قضائیه و ... می توانند اثرگذار باشند.

وی در پایان افزود: عدم سوء پیشینه و ثبت آن، به کارگیری و اشتغال زایی آنها و در نهایت برگرداندن آنها به آغوش باز جامعه و خانواده می تواند ضامن موفقیت پس از درمان این عزیزان باشد.


( ۹ )

نظر شما :