برنامه ریزی برای تامین مسکن دانشجویان متاهل

۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۲ کد : ۲۷۵۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۳
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور جوانان گفت: اگر مسکن جوانان به خصوص دانشجویان فراهم شود، آمار ازدواج و فرزندآوری بالا خواهد رفت.
برنامه ریزی برای تامین مسکن دانشجویان متاهل

به گزارش وب دا مرکزی، سید جواد رضایی بیان کرد: دانشجویان بارها مراجعه کرده و مطرح می کنند که قصد ازدواج دارند، اما به خاطر هزینه های بسیار زیاد و سنگین مسکن به خصوص در اراک، نمی توانند این اقدام حسنه را انجام دهند.

وی یادآور شد: دانشجویان حوزه پزشکی با توجه به اینکه نسبتا دوره تحصیلی طولانی مدتی دارند می توانند با تامین مسکن و ژتونی که مبلغ حداقلی دارد، زندگی خود را آغاز و پس از فراغت از تحصیل نیز با توجه به تضمین کاری، ادامه دهند.

وی ضمن تبریک ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) افزود: پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) که نور خدا بر او و خاندان منورش باد می فرمایند: تولد یک فرزند در امت من، برای من محبوب تر از آنچه خورشید بر آن می تابد؛ که این نشان از اهمیت فرزندآوری در بین مسلمانان است.

وی تاکید کرد: حاصل ازدواج آسمانی مولای متقیان آقا امیرالمونین علی ابن ابی طالب(ع) و خانم فاطمه زهرا (س)، نسل و ذریه ای است که تا قیامت بر سر سفره این اهل بیت نشسته و تا ابد هم در دنیا و هم در آخرت مشمول نعمات خواهیم شد.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: این ازدواج در عین سادگی(مهریه اندک خانم فاطمه الزهرا (س) و جهزیه اندک و کافی، در اوج قناعت و همدلی هر دو طرف شکل گرفت و به خاطر نیت و ملکوتی بودن این ازدواج و بزرگواری این دو عزیز، برکت ساری و جاری تا ابد برای مسلمانان خواهد داشت.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور جوانان گفت: با ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به سرعت با همکاری استانداری و ریاست و معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه برنامه هایی را در دستور کار قرار داده و برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: کشورمان حدود 10 سال فرصت دارد تا در چاله سالمندی به دام نیافتد به همین خاطر در حوزه فعالیت خودمان از طریق مسئولین استانی و وزارتخانه، پیگیر اموری چون اعطاء تسهیلاتی که مقرر شده به دانشجویان پرداخت شود، هستیم.

وی تاکید کرد: پیگیری برای تسهیل در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری به دانشجویانی که به آنها تعلق می گیرد و مواردی چون تامین مسکن از جمله برنامه هایی است که در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این قانون دانشگاه علوم پزشکی مکلف شده، خوابگاه دانشجویان متاهل در دستور کار قرار گرفته است که ظرفیت اراک با توجه به محدودیت ساختمان ها و فضای کم، این امکان وجود نداشت، اما با دستور رییس دانشگاه، مقرر شد از خیرین در این زمینه کمک گرفته و این مشکل را برطرف کنیم.

رضایی گفت: خیرین این حوزه می توانند برای تامین مسکن و غیره با شماره 09338106124 تماس گرفته و یا به مجتمع پیامبر اعظم(ص)، معاونت فرهنگی دانشجویی مراجعه کنند.


نظر شما :