فوت ۴ نفر بر اثر غرق شدگی در سالجاری

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۲ کد : ۲۷۶۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۷
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به طور میانگین ۴ نفر در ۴ ماهه نخست امسال بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند.
فوت ۴ نفر بر اثر غرق شدگی در سالجاری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محمد پروهان گفت: از تاریخ اول فروردین امسال تا 17 تیر ماه جاری تعداد 10 غرق شدگی در این مرکز ثبت و گزارش شده است که از این تعداد 4 نفر فوت کردند و 6 نفر هم توسط همکاران به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: این در حالی است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 مورد بود که هیچ یک منجر به فوت نشد و همگی به بیمارستان انتقال یافته بودند.

وی تاکید کرد: با گذشت 4 ماه از سال و آغاز فصل گرم و استقبال مردم به خصوص جوانان از سفر به مراکز گردشگری و طبیعی به خصوص سدها و رودخانه ها، آمارها نشان می دهد موارد غرق شدگی دو برابر افزایش یافته که نیاز است خانواده ها نظارت بیشتری به فرزندان خود داشته باشند.

دکتر پروهان در ادامه خاطرنشان کرد: در طول مدت سال گذشته 10 مورد غرق شدگی گزارش شده بود که از این تعداد 8 مورد انتقال یافته و 2 مورد نیز جان خود را پیش از رسیدن همکاران اورژانس از دست داده بودند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: افزایش 2 برابری جان باختگان غرق شدگی در 4 ماهه نخست امسال نسبت به کل مدت سال گذشته نیز زنگ خطری را در این باره به صدا درآورده که نیاز است مسئولین و خانواده ها، توجه و نظارت بیشتری داشته باشند.


( ۱ )

نظر شما :