بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان مرکزی

۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۴ کد : ۲۷۸۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۷
تفرش قرمز و ۴ شهرستان دیگر در منطقه پرخطر قرار گرفتند.
بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان اعلام شد که در آن، یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان نارنجی، ۴ شهرستان زرد و ۳ شهرستان هم در وضعیت آبی قرار گرفته اند.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: متاسفانه شهرستان تفرش در وضعیت قرمز و شهرستان های اراک، آشتیان، دلیجان، فراهان هم در وضعیت پرخطر یا نارنجی قرار گرفته اند و هر لحظه امکان قرمز شدن این شهرستان ها نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: شهرستان های خنداب، ساوه، شازند، محلات که در وضعیت زرد و همچنین زرندیه، خمین، کمیجان که در وضعیت آبی هستند نیز باید شرایط را درک کرده و نسبت به حفظ موقعیت خود و جلوگیری از بدتر شدن شرایط کرونایی تلاش کنند.

وی افزود:  نقشه کرونایی این هفته استان مرکزی تغییرات زیادی داشته و نشان می دهد نوع جدید این ویروس که BA5 نام دارد با سرعت غیر قابل باور و تصوری در جامعه می چرخد و افراد را درگیر و مبتلاء می کند.

وی گفت: متاسفانه کم رنگ شدن رعایت و دقت در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و این باور غلط که کرونا تمام شده و یا ضعیف شده باعث شد موج هفتم با شدت و سرایت پذیری بیشتری آغاز شود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده مجدد از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص در اماکن شلوغ و پرازدحام و سربسته و تزریق دز یادآور و چهارم می تواند قله ی این موج و پیک را کوتا و مدت زمان عبور از این موج را کوتاه تر کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست با رعایت مجدانه و پیشگیرانه خود  و همچنین تکمیل چرخه ی واکسیناسیون خود، هم از سلامتی و جان خود و اطرافیان محافظت کنند و هم در کوتاه شدن این موج که استهلاک زیادی در پی خواهد داشت بکاهند و کادر بهداشت و درمان را یاری نمایند.


( ۳ )

نظر شما :