قدرت سرایت BA۵ حتی بیشتر از سرخک است

۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۲ کد : ۲۷۸۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۲
یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: سرعت بالای و سریع ابتلا در این نوع باعث می شود پیک ابتلا و موج بسیار تیز باشد.
قدرت سرایت BA۵ حتی بیشتر از سرخک است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسین سرمدیان بیان کرد: با توجه به اینکه قدرت انتشار این نوع بیش از 18 است (نوع اولیه کرونا که در چین شیوع یافت 3 بود) می تواند در زمان بسیار کمی، طیف وسیعی از جامعه را درگیر و مبتلا سازد.

وی افزود: موارد بدون علامت در نوع اُمیکرون BA5 حتی تا 85 درصد هم می رسد، ولی در مقابل قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و همین امر، کنترل و مدیریت آن را دشوار تر می کند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم با توجه به ماهیت این نوع، در این موج تعداد بستری نسبت به موج هی قبلی کمتر باشد و می توان آنها را در یک بیمارستان(امیرکبیر) مدیریت نمود.

عضو هیئت علمى و دانشیار دانشگاه علوم پزشکى اراک در ادامه خاطرنشان کرد: ایمنی از موج های قبلی و آمار خوب واکسیناسیون باعث می شود میزان خطر در این موج نسبت به پیک های قبلی کمتر باشد اما باز هم به همه مردم بخصوص افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار توصیه می کنیم پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

وی یادآور شد: خوردن میوه هایی چون سیب، پیاز قرمز، سیر، کلم بروکلین و آناناس اثر محافظتی خوبی دارد و می تواند حتی به صورت دست ساز نیز استفاده کرد.

دکتر سرمدیان در پایان گفت: ویروس ها در فصل پاییز، وحشی تر هستند و شروع این موج در این فصل می تواند ضمن عبور آسان تر از آن، جامعه را به ایمنی زایی بیشتر در آینده نسبت به موج های احتمالی بعدی برساند.


( ۳ )

نظر شما :