شناسایی ۲۱ مورد مثبت کرونا در شازند

۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۶ کد : ۲۷۸۶۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۳
رییس شبکه بهداشت درمان شهرستان شازند گفت: در دو هفته اخیر، ۲۱ نفر از شهروندان شازند به کرونا مبتلا شده اند.
شناسایی ۲۱ مورد مثبت کرونا در شازند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ بیان کرد: در طی دوهفته اخیر، ۲۱ مورد تست مثبت کرونا گزارش شده است که ۲۰ نفر از آنها به صورت سرپایی درمان و قرنطینه در منزل هستند و یک نفر از آن ها در بیمارستان بستری است.

وی در خصوص موارد فوتی این شهرستان توضیح داد: خوشبختانه تعداد موارد فوتی این شهرستان صفر است و رنگ بندی آن زرد است.

وی تاکید کرد: با توجه به عادی نگاری مردم و عدم توجه به پروتکل های بهداشتی، در هفته ها آتی شاهد افزایش تعداد موارد بستری و فوتی خواهیم بود.

وی توصیه کرد: با توجه به علائم متفاوت بیماری کرونا در پیک جدید و درگیری سیستم گوارشی و تنفسی فوقانی و عدم ایجاد محدودیت از سمت عوامل مربوطه، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم الزامی است.

واعظ توضیح داد: با توجه به اینکه خردسالان و دانش آموزان و افراد با بیماری های زمینه ای از جمله افراد مبتلا با سرطان و افراد دیالیزی در معرض خطر سویه جدید کرونا قرار دارند توصیه می‌شود از مکان های شلوغ و پر ازدحام دوری کرده و درصورت داشتن هرگونه علائم تنفسی شدید و گوارشی به پزشک مراجعه کنند‌.

وی تصریح کرد: موارد واکسیناسیون در این شهرستان در دوز اول به ۹۵ درصد، دوز دوم ۸۷ درصد، دوز سوم ۶۰ درصد و دوز چهارم به ۳۰ درصد رسیده است که نشان دهنده استقبال مردم از دوز ۳ و ۴ واکسیناسیون است.

وی افزود: مراکز بهداشتی درمانی امام رضا، آستانه و مهاجران آمادگی ارائه خدمت برای تزریق واکسیناسیون به شهروندان عزیز را دارند.


نظر شما :