دو بخش داخلی و آی سی یو برای ارائه خدمات به بیماران در سانتر کرونا آماده شد

۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۹ کد : ۲۷۸۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۳۰ تخت داخلی و ۹ تخت آی سی یو در بیمارستان امیرالمومنین برای ارائه خدمات به بیماران موج هفتم کرونا آماده شده است.
دو بخش داخلی و آی سی یو برای ارائه خدمات به بیماران در سانتر کرونا آماده شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا شجاعی بیان کرد: به دلیل اینکه انتقال و سرایت این جهش ویروس کرونا نسبت به جهش‌های قبلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد بیمارستان ها و مراکز درمانی استان در برابر زیر سویه جدید اُمیکرون آمادگی کامل دارند.

وی افزود: متاسفانه سویه جدید BA5 وارد کشور شده و اکثر استان ها درگیر این سویه می‌باشند و وضعیت شهر اراک نیز به وضعیت نارنجی تبدیل شده است و در خصوص بحث مدد رسانی به بیماران کرونا و درگیر، کما فی السابق بیمارستان امیرالمومنین اراک با ظرفیت کامل یک بخش ۳۰ تخت و یک آی سی یو با ظرفیت ۹ تخت به عنوان سانتر اصلی کرونا پذیرای بیماران کرونایی است.

وی تاکید کرد: در صورت نیاز به بخش پشتیبان، بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با قابلیت یک بخش و یک آی سی یو وارد مدار کرونا خواهد شد.

دکتر شجاعی در ادامه خاطرنشان کرد: بیماران بر اساس علائم غیر اختصاصی که این سویه دارد و هرگونه احساس علائم تنفسی خفیف و علائم گوارشی می توانند به کلینیک های سرپایی عفونی در سطح استان، مطب های همکاران عفونی و یا کلینیک سرپایی در بیمارستان امیرالمومنین مراجعه کرده و خدمات لازم را دریافت نمایند.

وی افزود: کلیه شهروندان می بایست پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود حساس باشند چرا که در حال حاضر تنها راهی که می توان از میزان مرگ و میر و ابتلا بیماران به این سویه کاهش دهد بحث واکسیناسیون است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: مردم باید استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند و در مواردی که رفت آمد ضرورتی ندارد از منزل حتی الامکان خارج نشوند و در تجمعات حضور نداشته باشند و در صورت ضرورت حضور در تجمعات و دورهمی ها، حتماً پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا انشاالله از این پیک با کمترین تلفات جانی و مالی عبور کرده و مجدداً به دوران آرامش بازگردیم.


( ۱ )

نظر شما :