بیش از ۹۵ درصد خدمات درمانی در مراکز درمانی و بیمارستان ها به صورت الکترونیک انجام می شود

۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۶ کد : ۲۷۸۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۵
رییس اقتصاد درمان و تدوین استاندارد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برنامه نسخه نویسی الکترونیک در بیمارستان ها مراکز درمانی استان از اواخر سال گذشته در حال اجرا است.
بیش از ۹۵ درصد خدمات درمانی در مراکز درمانی و بیمارستان ها به صورت الکترونیک انجام می شود

به گزارش وب دا مرکزی، علیرضا ابدال بیان کرد: به گفته سازمان های بیمه گر که در این باره مسئولیت سنگینی دارند، دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از دانشگاه های برتر  و موفق در اجرای این طرح بوده است.

وی افزود: بر اساس ضوابط برنامه ششم توسعه و مفاد مندرج در قانون بودجه که سالیانه ابلاغ می شود، دانشگاه ها مکلف بودند، به سمت اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک که زیرساخت اجرای برنامه پرونده الکترونیک سلامت است حرکت کنند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با همکاری با سازمان های بیمه گر پایه و برنامه ریزی در حوزه ستادی، در این مسیر علیرغم کمبود زیرساخت هایی که در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین اعتبارات وجود داشته، گام برداشته است.

رییس اقتصاد درمان و تدوین استاندارد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: دانشگاه یک برنامه استراتژیکی را ترتیب داده و آن تبدیل شدن به دانشگاه تیپ یک است که در حوزه درمان این برنامه کلان، افزایش حضور نیروهای متخصص و فوق تخصص بوده که با اقداماتی که انجام شده نیروها و کادر درمانی مجربی در ماه ها و سال های اخیر جذب این دانشگاه شده اند.

وی افزود: در بسیاری از زمینه های خدمات تخصصی - درمانی از همکاران متخصص و فوق تخصص بهره مند شده ایم به عنوان مثال برای اولین بار در سطح استان از خدمات جراح شبکیه چشم، بهره مند شده ایم که با حضور ایشان ضمن ارتقا کمی و کیفی خدمات این حوزه دیگر نیازی به خروج بیماران از استان برای درمان تخصصی این بیماری نیست.

وی تاکید کرد: در دوران کرونا افزایش 100درصدی تخت را داشته ایم همچنین در ماه های اخیر با جذب همکاران و پزشکان ماهر در زمینه و تخصص اطفال خدمات خوبی نیزز در این زمینه به مردم ارائه می شود.

ابدال گفت: همچنین کلینیک های تخصصی خوبی در شیفت های بعدازظهر فعال شده اند و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با تعرفه های دولتی در ساعات پایانی روز به مردم ارائه می دهند.

وی در پایان افزود: در شهرستان ها نیز اتفاقات مثبتی رخ داده و اقدامات خوبی نیز در دست اقدام است که امیدواریم در آینده به نتیجه برسد.


نظر شما :