با اجرای طرح دارویار، قیمت داروها واقعی تر می شود

۲۹ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۱ کد : ۲۷۹۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح دارویار در حال اجرا است که امیدواریم با اجرای دقیق آن، داروها با قیمیت واقعی به دست مصرف کنندگان برسد.
با اجرای طرح دارویار، قیمت داروها واقعی تر می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: با اجرای این طرح بدون اینکه مردم پرداختی اضافی از جیب داشته باشند، قیمت دارو واقعی می شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین طرح هایی که در دولت سیزدهم در حوزه درمانی و سلامت در حال اجراء است و هدف این است که همه افراد با بیمه بتوانند دارو هایشان را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در خصوص اجرای دقیق این طرح نگرانی هایی وجود دارد که باید حتماً  بخصوص در شهرستان ها  بازرسی های منظم و مکرری از داروخانه های دولتی و خصوصی صورت بگیرد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از این حدود ۲۳۰ قلم دارو از بیمه خارج شده بود و مردم به صورت ویزیتی این دارو ها را دریافت می کردند و هزینه آنها را می پرداختند که این کار صرفه اقتصادی هم نداشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با اشاره به اینکه  از این به بعد آزاد فروشی و گران‌فروشی در دارو خانه ها شدیداً مورد برخورد قرار می گیرد؛ گفت: از دستگاه های نظارتی و قضایی می خواهیم با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد کنند تا صلابت و شیرینی این طرح به کام مردم بنشیند.


( ۱ )

نظر شما :