۴ شهرستان استان مرکزی، قرمز شدند

۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۳ کد : ۲۷۹۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۲
تعداد شهرستان های قرمز کرونایی استان مرکزی افزایش یافت.
۴ شهرستان استان مرکزی، قرمز شدند

به گزارش وب دا مرکزی، طبق آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان مرکزی که ۳۱ تیر اعلام شده، ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان هم در وضعیت زرد قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  اراک، آشتیان، دلیجان، محلات شهرستان هایی هستند که با توجه به قرمز شدن شرایط کرونایی باید به شدت مراقب بوده و به طور جد، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، این بیماری را مدیریت کنند.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: شهرستان های تفرش، خنداب، ساوه و شازند نیز که در وضعیت نارنجی قرار دارند، باید مواظب باشند چراکه ممکن است هر لحظه وضعیت شان بدتر شده و به رنگ قرمز دربیایند.

وی گفت: همچنین توصیه می کنیم شهرستان های  خمین، زرندیه، فراهان، کمیجان که در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند نیز نسبت به رعایت پروتکل ها و موارد ایمنی و بهداشتی حساس باشند تا گرفتار شرایط بدتری نشوند.

وی تاکید کرد: نقشه کرونایی استان از هفته گذشته تاکنون تغییرات زیادی داشته بطوریکه شهرستان های اراک، آشتیان، دلیجان از نارنجی به قرمز، خنداب، ساوه، شازند از زرد به نارنجی، شهرستان های خمین، زرندیه، کمیجان از آبی به زرد و دو شهرستان تفرش از قرمز به نارنجی و فراهان از نارنجی به زرد تغییر رنگ داده اند که نشان دهنده سرعت بالای چرخش و گردش این ویروس در سطح جامعه است.

دکتر جمالیان در پایان از هم استانی های خود خواست پروتکل های بهداشتی و شیوه نامه ها و توصیه های کادر بهداشت و درمان را جدی گرفته و نسبت به تزریق دز یادآور واکسن خود اقدام کنند تا بتوان این موج را با کمترین خسارت و تلفات پشت سر گذاشت.


( ۸ )

نظر شما :