تدارک ۳ بخش مجزا برای بیماران کرونایی در سانتر کرونا

۰۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۱ کد : ۲۸۰۴۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۱
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: در این مرکز برای بیماران مشکوک و قطعی و همچنین بیماران بدحال بهش های مجزا در نظر گرفته شده است.
تدارک ۳ بخش مجزا برای بیماران کرونایی در سانتر کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی صدوق بیان کرد: به دلیل تفکیک بیماران کرونایی مشکوک از بیماران قطعی، یک بخش را به این بیماران اختصاص دادیم.

وی افزود: متاسفانه در دو هفته گذشته شاهد اوج گیری پیک اخیر کرونا هستیم و تعداد بستری و مراجعین سرپایی رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: در راستای همین موضوع و همچون پیک های گذشته، یک بهش ویژه را به بیماران کرونایی بدحال که باید با دستگاه تنفسی مصنوعی درمان شوند اختصاص دادیم.

دکتر صدوق در ادامه خاطرنشان کرد: یه بخش ۳۲ تختخوابی را نیز به بیماران کرونایی مثبت که نیاز به مراقبت سرپایی دارند، اختصاص دادیم.

رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک همچنین یادآور شد: با توجه به افزایش مراجعین دو بخش از مجموعه بخش های این مرکز به بیماران کرونایی اختصاص یافته و درگیر روند درمان مبتلایان است.

وی افزود: علاوه بر بخش های ذکر شده، اورژانس این بیمارستان نیز مستقیماً با مبتلایان و مراجعین درگیر و همکاران در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: به دلیل حفظ سلامت و امنیت همکاران و مراجعین، بخش اورژانس را نیز جدا کرده و یک قسمت به بیماران و مبتلایان کرونایی و قسمت دیگر به سایر مراجعین اختصاص یافته است.

دکتر صدوق گفت: علایم این بیماری عمدتا تنفسی است و مریض با تب، گلو درد، آبریزش بینی مراجعه می کنند که خوشبختانه تعداد زیادی با نسخه های سرپایی درمان می شوند.

وی افزود: خوشبختانه در این تحلیل و بررسی دو هفته گذشته درگیری ریوی نداشته ایم اما نمی توان این بیماری را ساده گرفت چراکه به عقیده کارشناسان هنوز به قله ی این پیک نرسیده ایم.

دکتر صدوق گفت: متاسفانه در سطح شهر شاهد کمرنگ تر شدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستیم و ممکن است در آینده خطرآفرین باشد.

وی در پایان یادآور شد: در صورت مشاهده و داشتن علایم، ۴ هفته بعد از بهبودی کامل باید به مراکز تزریق واکسن مراجعه و در یادآور دریافت شود.


( ۲ )

نظر شما :