پایگاه اورژانس هوایی شهریور به بهره برداری می رسد

۰۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۸۰۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آشیانه هلیکوپتر و پایگاه اورژانس هوایی در ارتقاء خدمات این حوزه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
پایگاه اورژانس هوایی شهریور به بهره برداری می رسد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از پد هلیکوپتر و اورژانس هوایی اراک، بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از نیازهایی که در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی احساس می شد، پایگاه اورژانس هوایی بود، با کمک خیر حوزه سلامت(محسن محمدی) احداث و ساخت این پایگاه و آشیانه کلید خورد.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون تعدات خیر انجام شده و از این به بعد دانشگاه باید به تعدات خود عمل کند تا هر چه زودتر این پایگاه به چرخه اورژانس پیش بیمارستانی و ارائه خدمت وارد شود.

وی تاکید کرد: بحث تجهیز محل استراحت خلبانان، فضای سبز، پیاده راه و آسفالت مجموعه و غیره از هفته آینده و به سرعت آغاز خواهد شد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز این پایگاه برآورد شده که 60 میلیارد ریال توسط خیر و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شهرستان ها در مجموع 11 پایگاه هوایی فعال است و دو پایگاه دیگر در دست اقدام است و با اتمام آنها اکثر شهرستان ها از پد اورژانس هوایی برخوردار و هلیکوپتر اورژانس می تواند در تمام نقاط استان به پرواز دربیاید.

وی افزود: اهمیت اورژانس هوایی در اعزام به موقع مصدوم یا بیمار از نقاط دورافتاده و محروم نظیر شهرستان کمیجان که بیشتر اعزام را داشته مشخص می شود و باعث می شود در کمترین زمان ممکن و بالاترین سطح ایمنی بیماران و مصدومان به بیمارستان منتقل شوند.

دکتر جمالیان گفت: از همکاران اورژانس پیش بیمارستانی، دفتر فنی و مهندسین این دفتر که زحمات زیادی برای راه اندازی سریع پایگاه های اورژانس هوایی کشیده اند تشکر می کنم چراکه با افتتاح این پایگاه ها ضمن حفظ جان و سلامتی بیش از پیش، کیفیت و کمیت ارائه خدمات درمانی نیز بهتر و بیشتر خواهد شد.


( ۲ )

نظر شما :