پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز "خانواده و تکریم بازنشستگان"

۰۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۰ کد : ۲۸۰۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۲۳
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز بیست و پنجم ذی الحجه که به عنوان روز "خانواده و تکریم بازنشستگان" نامگذاری شده است را به تمامی خانواده های گرانقدر استان مرکزی، به خصوص خانواده ها و بازنشستگان حوزه سلامت تبریک گفت.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز "خانواده و تکریم بازنشستگان"

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۵ ذی الحجه، روز نزول سوره انسان و آیه هل أتی درشأن اهل بیت مطهر پیامبر اکرم(ص)، در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری گردیده است.

بی شک خانواده می‌تواند منشأ تحول فردی، اجتماعی و رشد ارزش‌های انسانی در میان اعضای خانواده باشد و خانواده مهم‌ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می‌یابد، لذا بیشتر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده بروز پیدا می‌کند و در صورت فقدان پیشگیری و برخورد ناصحیح با آن‌ها، به درون جامعه رسوخ می‌کند.

در نگرش متعالی قرآن کریم، جایگاه معنوی و عرفانی خانواده به عنوان حدیقه و روضه پرورش آلاله های آینده ساز از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این میان آنچه که بیش از همه به آن سفارش مؤکد شده است، رعایت تکریم و حفظ حرمت سالمندان و معمرین بعنوان صحیفه ی غنی تجارب روزگار بوده است.

نکته ای باید به آن توجه کرد این است که در این بین، بازنشستگان را هیچ وقت نباید فراموش کرد و باید همواره از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر کرد، همانطور که در دین اسلام احترام به بزرگان را چه در رفتار و چه خدمت به آنها بسیار مهم دانسته و بارها نیز در این زمینه سفارش شده است.

حرمت بازنشستگان عزیز باید همراه با تکریم این گرانمایگان و ارائه خدمات بهتر به آنها مورد توجه قرار گیرد خصوصا بازنشستگان حوزه سلامت که عمر خود را در راه ارتقاء سلامت و سلامتی مردم گذاشتند و حال این روزهایی ثمر بخش در عرصه سلامت در کشور و استان مرکزی را مرهون زحمات تک تک عزیزان بازنشسته حوزه بهداشت و درمان هستیم.

سالمندان در خانواده، مرکز دایره ای هستند که حرکت پرگار زندگی دیگران تنها با اتکا بر آنها امکان پذیر است و بازنشستگی نیز، آغاز انتقال توانایی انسان از جسم به فکر است و به راستی که نیرومندترین قوای بشر، فکر است و این مهم فرصتی شده است تا با بهره گیری از فرهنگ و خلق و خوی ائمه اطهار، ضمن ارج نهادن به سالها تلاش خالصانه و مساعی بی شائبه و تجارب گرانبهای بازنشستگان گرانقدر، به جایگاه خانواده به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی ، ادای احترام کنیم.

اینجانب ضمن تبریک روز "خانواده و تکریم بازنشستگان" به خانواده ها و تاکید به جوانان به تشکیل خانواده و ازدواج، از اعضای خانواده و جوانان به خصوص اقشار مختلف و آحاد مردم در جامعه به ویژه مسئولان می خواهم، نسبت به رفتار با بازنشستگان با بهترین شکل ممکن رفتار کنند و احترام آنها را در اولویت قرار دهند چرا که آنان چشم و چراغ خانواده و جامعه هستند و برای اعتلای شهر و استانی که در آن زندگی می کنیم، تلاش های زیادی کرده اند و سعادتمندی، سرافرازی و سلامتی تمام این عزیزان را از آستان حضرت حق مسئلت نموده و امیدوارم جامعه امروز و فردای ما همواره از برکات وجودی و تجربیات ارزنده شما گرانمایگان بهره مند باشد.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک

سوم مرداد ماه ۱۴۰۱


( ۱ )

نظر شما :