دستور آماده باش بیمارستان های استان مرکزی در پی بارش های سیل آسا

۰۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۵ کد : ۲۸۱۵۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به پیش بینی هواشناسی به وقوع بارش های سیل آسا، از آماده باش کلیه مراکز درمانی استان مرکزی خبر داد.
دستور آماده باش بیمارستان های استان مرکزی در پی بارش های سیل آسا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: لازم است که مراکز درمانی شهرستان ها به‌ خصوص شهرستان های محلات و دلیجان از لحاظ نیروهای تخصصی آمادگی کامل داشته و کلیه پزشکان در بیمارستان ها حضور داشته باشند و در صورتی که پزشکی مرخصی است و احتمال دیر رسیدن آن وجود دارند با شبکه های همجوار هماهنگی های لازم جهت هم پوشانی صورت بگیرد و تمامی همکاران در گروه های ایجاد شده در شبکه های مجازی آنلاین باشند تا در صورت نیاز تماس صورت گیرد؛ همچنین در ستاد بحران در خصوص قطعی اینترنت صحبت شده و در این مهم نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: در خصوص تکمیل ظرفیت نسبی مراکز درمانی در سطح شهرستان لازم است برنامه ریزی های مورد نیاز صورت گیرد لذا با توجه به تکمیل ظرفیت بخش کرونا بیمارستان امیرالمومنین، لازم است بیمارستان خوانساری از لحاظ نیروها و تجهیزات آماده باش باشد و در خصوص انتقال بیماران از امیرالمومنین به خوانساری برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی افزود: با افزایش تعداد اطفال بستری در بیمارستان امیرکبیر، تعداد موارد ترخیص نیز به همان نسبت افزایش پیدا کرده است که در این صورت می‌توان از بیمارستان امیرکبیر به عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده کرد لذا در صورت سانحه های تصادفی در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان ولیعصر، بیمارستان امیرالمومنین پشتیبان اول و بیمارستان امیرکبیر پشتیبان دوم می باشد و در خصوص بیماری کرونا نیز بیمارستان خوانساری به عنوان بیمارستان پشتیبان بیمارستان امیرالمومنین قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است تمامی نیروهای پرستاری، اتاق عمل، کارشناس های بیهوشی در سه بیمارستان ولیعصر، امیرالمومنین و امیرکبیر آماده به خدمت باشند تا در صورت لزوم فعال سازی اتاق های عمل در شیفت عصر و شب مشکلی پیش نیاید همچنین آی سی یو های بیمارستان خوانساری نیز آماده به فعال هستند با این حال امید است که لزوم استفاده از آن ها پیش نیاید.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال قطعی برق، رئیس مراکز درمانی به تاسیسات توجه اکید داشته باشند و تمامی دیس ژنراتورها امتحان شود تا در صورت قطعی برق، مشکلی جهت تامین برق بیمارستان ها وجود نداشته باشند.

وی افزود: مسئله دیگری که حائز اهمیت می باشد بحث سلامتی آب است که ممکن است در سیلاب ها بحران آب آلوده اتفاق بیفتد، لذا ذخیره منابع آبی در بیمارستان خالی از حسن نیست با این حال، تا بدین لحظه هیچ یک از منابع آبی آلوده نشده اند.


نظر شما :