ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات ماه محرم

۰۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۳ کد : ۲۸۱۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۵
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک بر رعایت کامل ضوابط بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم  تاکید کرد.
ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسمات ماه محرم

به گزارش وب دا مرکزی، یاسر قربانی گفت: اولویت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در مکان‌های باز است و با توجه به شرایط آب و هوایی استان برگزاری مراسم در اماکنی انجام شود که از نظر تهویه هوا شرایط مناسبی داشته باشند.

وی افزود: مسئولان برگزاری مراسم عزاداری نسبت به مدیریت جمعیت شرکت کننده و رعایت فاصله گذاری و هم چنین استفاده عزاداران از ماسک نظارت کامل داشته باشند.

وی تاکید کرد: افراد شرکت کننده در مراسم عزاداری ماه محرم حتما نوبت‌های واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و افرادی که علائم بیماری را در خود مشاهده می‌کنند از منزل خارج نشوند و قرنطینه خانگی را اعمال کنند.

وی یادآور شد: براساس دستورالعمل‌ها تاکید شده است پذیرایی در مراسم عزاداری انجام نشود و این پذیرایی به شکل خشک و با رعایت ضوابط بهداشتی بین عزاداران توزیع شود و در اماکن سرباز نیز برای پذیرایی با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی انجام شود.

وی افزود: کارشناسان مراکز بهداشت براساس آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی در طول برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در هیئت‌ها و تکایا حضور دارند و نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی در پایان گفت: شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.


نظر شما :