باید همزمانی موج هفتم با تجمعات استقبال حجاج و عزاداری های محرم را مدیریت کرد

۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۰ کد : ۲۸۲۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۸۵
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک و مدیر گروه بهداشت و پزشکی اجتماعی دانشگاه گفت: همزمانی موج هفتم با بازگشت حجاج و آغاز ماه محرم، نگران کننده است.
باید همزمانی موج هفتم با تجمعات استقبال حجاج و عزاداری های محرم را مدیریت کرد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: امسال ایام محرم و عزاداری ها با بازگشت حجاج و همچنین آغاز موج هفتم کرونا همزمان شده که نیاز است هم مردم و هم مسئولین نسبت به این بیماری و موج، آرایش متفاوت تری بگیرند.

وی افزود: تجمع برای استقبال از حجاج و همچنین تجمع در عزاداری ها می تواند باعث انتقال و چرخش سریع این سویه در تجمعات و در بین مردم به خصوص سنین پایین تر باشد.

وی تاکید کرد: در این موج برای کودکان و نوجوانان و همچنین سالمندان و افراد ناتوان به شدت احساس خطر می کنیم به همین خاطر به خانواده ها توصیه می کنیم در این روزها و هفته ها به خصوص تعطیلات تاسوعا و عاشورا که ممکن است میزان سطح رعایت پروتکل های بهداشتی کمرنگ تر شود، بیشتر به فکر سلامت اعضای خانواده خود باشند.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم از این پیک هم با کمترین خسارت و میزان تلفات عبور کنیم نیاز است پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را بیشتر در سطح جامعه مشاهده نماییم.

مدیر گروه بهداشت و پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به عزادارن و مسئولان هیات های مذهبی توصیه کرد: در مراسمات خود ضمن استفاده از ماسک همه حاضرین تا پایان مراسم، فاصله اجتماعی نیز حتما رعایت شده و نیز مراسم در فضای باز برگزار شود.


( ۱ )

نظر شما :