ماه محرم زمان طلایی سنجش خویش در صحنه حق و باطل

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰ کد : ۲۸۳۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۱
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، ماه محرم را یک زمان طلایی برای سنجش جایگاه خود در مواجهه صحنه حق و باطل برشمرد.
ماه محرم زمان طلایی سنجش خویش در صحنه حق و باطل

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین علی حسنوند ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، گفت: هر چند عبارت «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» "(همه روز‌ها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست) عین متن حدیث یا روایت مستند نیست ولی مضمون آن توسط بزرگان تایید شده است.

وی خاطرنشان کرد: همیشه در هرجا و هر مکان همه ما در مقام آزمایش حق و باطل هستیم و لازم است که همواره دقت داشته باشیم در داستان مواجهه حق و باطل کجای کار ایستاده ایم و چه نقشی ایفا می کنیم؛ همانطور که شخص در ماه رمضان خودش را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهد ماه محرم هم لازم است هر فرد آزاده ای خود را در یک صحنه تقابل حق و باطل مورد سنجش قرار دهد و بیندیشد که کجای کار است و در کجای صحنه قرار دارد.

وی تاکید کرد: حادثه کربلا حادثه ای است که انسان هایی که دغدغه رشد و توجه به حق را دارند هر سال خود را درگیر آن می کنند و توجه می کنند که جزء گروه ۷۲ نفر یاران ابا عبد الله هستند یا جزو ۳۰ هزار نفر  دشمنان مقابل و یا افراد دور از صحنه که فقط در حد دعا کردن حاضرند حسین (ع) را یاری کنند نه با جان و مالشان و یا جز افرادی هستند که راه درست را فهمیدند و پشیمان شدند و قیام کردند و به روشی خود را به کشتن دادند اما دیگر نتیجه چندانی در بر نداشت.

وی تاکید کرد کرد: از این رو یکی از اصلی ترین سوالات و دغدغه ها در ماه محرم این است که چقدر حسینی شده ایم و ملاک حسینی شدن این است که چقدر میل به حق داریم و چقدر از باطل بیزاریم و بر اساس این فهم عمل میکنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری مواقع ممکن است ما از کار بد و ناحقی خوشحال شویم چراکه به نحوی تایید کننده حرف ما بوده است یا اینکه باعث شده به شخصی که مورد علاقه ما نبوده ضربه بزند؛ همین مقدار میل به باطل و ناحق هم طبق اعتقادات ما و بر اساس مضامین زیارت عاشورا ناپسند است و می‌تواند باعث انحراف ما از حق و الحاق به جبهه باطل شود.

وی ادامه داد: لذا توجه به حب و بغض و پسند و ناپسندها و رویکردهای قلب بسیار مهم می باشد و شایسته نهایت دقت و توجه است.

گفتنی است که اگر توجه کنید یکی از تاکیدهای زیارت عاشورا همین سمت و سو دادن به جهت گیری های قلب و تنظیم حب و بغض ها است.


نظر شما :