فرهنگ امام حسین (ع)، فرهنگی پویا است

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۴ کد : ۲۸۴۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۷
مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک فرهنگ امام حسین (ع) را فرهنگ پویا و زیر بار ظلم نرفتن برشمرد و گفت: این فرهنگ با طبع هر انسانی سازگار است.
فرهنگ امام حسین (ع)، فرهنگی پویا است

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام سید عبداله محمودی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) خدمت تمامی مردم و ارادتمندان به این ایام و ابراز امیدواری جهت سوق مسیر افراد به مسیر اهل بیت (ع) بیان کرد:‌ امام تمام اهداف خود را در آن زمان، در قیام خویش بیان کردند تا آیندگان بدانند این حرکت از روی هوا و هوس و رسیدن به قدرت نیست بلکه خود ایشان اشاره میکنند «من به فرمان قرآن برای امر به معروف قیام کردم و نه برای رسیدن به قدرت»

وی تاکید کرد: اگر منشوری که از امام (ع) صادر شده را مطالعه کنیم، می توان به امام شناسی و فرهنگ حسینی عمر بیشتری بخشید.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به تناسب آن زمان و افرادی که در آن زمان با آنها مواجه شد، چاره را بر آن دید که دست به شمشیر ببرد و با ظلم و بی عدالتی مبارزه کند و در این مسیر بسیاری از افراد حضرت را دعوت به سازش کردند اما ایشان اشاره می کنند که کار از سازش کردن گذشته و با شخصیت من که حق طلب هستم، هیچ زمانی سازگاری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نهایتا در ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری، حضرت و اصحابش به شهادت رسیدند؛ اما خون امام، برای سپاه اموی خطرناک تر از خود امام حسین (ع) بود.

وی اظهار کرد: این خون شهادت، یک بیداری حسینی ایجاد کرد و امروز بسیاری از افراد می‌دانند که این نهضت برخواسته از وجود یک انسان پاک، برای احیای دین خدا است.

همچنین وی تاکید کرد: به جوانان و دانشجویان و کلیه مردم توصیه می کنیم که با توجه به شبهاتی که گاهی در فضای مجازی مطرح می شود؛ گاهی اوقات فرهنگ عاشورا را مطالعه کرده و تاریخ تشیع و امام را بخوانند.

وی افزود: پیدا کردن شعور دربارهی فرهنگ امام حسین (ع) با مطالعه درباره ایشان است اقدامی بسیار مهمتر از شعار امام است.


( ۱ )

نظر شما :