رنگ های قرمز و نارنجی رنگ های غالب نقشه کرونایی استان مرکزی

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۴ کد : ۲۸۴۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۷
در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان ها و نقشه کرونایی، هیچ رنگی از آبی و زرد دیده نمی شود و همه شهرستان ها در وضعیت های قرمز و نارنجی قرار گرفته اند.
رنگ های قرمز و نارنجی رنگ های غالب نقشه کرونایی استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در تازه ترین اعلام رنگ بندی کرونایی استان مرکزی، ۷ شهرستان در وضعیت قرمز و  ۵ شهرستان دیگر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: شهرستان های اراک، آشتیان، تفرش، دلیجان، خمین، ساوه، فراهان شهرستان های قرمز و خنداب، زرندیه، شازند، محلات، کمیجان شهرستان هایی هستند که در وضعیت نارنجی و در یک قدمی قرمز شدن قرارد دارند.

وی افزود: افزایش تعداد شهرستان های دارای وضعیت نارنجی نشان دهنده حرکت صعودی و روند افزایشی این بیماری و موج هفتم است.

وی تاکید کرد: شهرستان های خنداب و زرندیه از  وضعیت زرد در هفته گذشته به نارنجی و شهرستان فراهان از نارنجی به وضعیت قرمز رسیده اند که نشان دهنده رو به رشد بودن شرایط در این شهرستان ها دارد.

دکتر جمالیان در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز به قله بیماری نرسیدیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی توان درمورد این موج و مدت زمان آن قضاوت کنیم، اما می توان با جرات گفت تنها دو راه هم بیشتر نداریم؛ یکی اینکه واکسن تزریق کنیم، دوم اینکه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان در مورد  افزایش آمار فوتی‌های کرونا و احتمال رسیدن به قله موج هفتم، گفت: متاسفانه آمار واکسیناسیون پایین است و آنطور که باید و شاید، تزریق دز یادآور مورد استقبال واقع نشده و میزان مراجعین به مراکز واکسیناسیون رضایت بخش نیست که این می تواند خطرناک باشد.


( ۵ )

نظر شما :