پیش بینی سیر افزایشی مراجعین بعد از تعطیلات

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۹ کد : ۲۸۴۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پروتکل های بهداشتی در تعطیلاتی که گذشت به خوبی رعایت نشد.
پیش بینی سیر افزایشی مراجعین بعد از تعطیلات

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: موارد بستری در هفته دوم نسبت به هفته اول مرداد ماه سیر نزولی داشته، اما موارد فوتی همچنان سیر افزایشی دارد‌.
وی افزود: کاهشی بودن مراجعین و موارد بستری ممکن است به دلیل تعطیلات و عدم مراجعه افراد به دلیل سفرها بوده باشد به همین دلیل با توجه به افزایشی بودن موارد فوت نمی توان گفت، این بیماری در سراشیبی خود قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: متاسفانه پروتکل های بهداشتی که بارها و بارها به اهمیت آن در ادامه دار بودن این موج تاکید شده بود، آنطور که باید، رعایت نشد و همین امر موجب نگرانی و احتمال شعله ور شدن این بیماری و افزایشی تر شدن روند این موج در روزهای آتی شده است.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند و دید هفته جاری و اوایل هفته آتی چگونه پیش خواهد رفت که امیدواریم پیش بینی کادر درمان صحیح نبوده و این بیماری روند افزایشی دیگری نداشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به پنهان بودن علائم این بیماری در بسیاری از افراد احتمال برخورد با این افراد وجود دارد به همین دلیل لازم است پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات همچنان به طور جد رعایت و پیگیری شود.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ مورد ابتلا شناسایی شده که به دلیل تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی و عدم مراجعه افراد به بیمارستان ها بوده به همین دلیل نباید این آمار را به حساب کاهشی شدن و اتمام این موج گذاشت.
وی در پایان گفت: علائم این سویه نیز مانند سویه های دیگر است و مبتلایان نیاز نیست با کوچکترین علامت به بیمارستان مراجعه داشته باشند اما در صورت تشدید بدن درد و تب بعد از ۲۴ ساعت و عدم پاسخگویی به تب بُرها و تشدید علامت تنفسی و تنگی نفس حتما به پزشک مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.


( ۴ )

نظر شما :