سلامت و بهداشت، حق عمومی و تامین آن، وظیفه همگانی است

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۳ کد : ۲۸۶۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۰
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک سلامتی را یک حق عمومی برشمرد و گفت: تامین سلامت یک وظیفه همگانی است و هرگونه سهل انگاری در این زمینه گناه است.
سلامت و بهداشت، حق عمومی و تامین آن، وظیفه همگانی است

به گزارش وب دا مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با یک همکاری همگانی، استان مرکزی می تواند همچنان در حوزه سلامت مسیر پیشرفت را طی کند و در این مسیر از لحاظ بهداشت، درمان وآموزش پزشکی استوار گام بردارد، لذا هیچ لباسی زیباتر و جمیل تر از سلامت نیست که سلامت خود شامل ده ها فاکتور می شود.
وی یادآور شد: کشور ما قبل انقلاب شرایط مساعدی نداشت به طوریکه برای ارائه خدمت به مردم از پزشکان سایر کشورهای استفاده می شد، خداراشاکریم که تعداد پزشکان استان در حال افزایش و بی تردید روز به روز شاهد پیشرفت های بیشتر در زمینه های مربوطه خواهیم بود.
وی ادامه داد: پس از انقلاب با حداقل شرایط به همراه پزشکانی از خودگذشته و ایثارگر توانستیم موثر عمل کنیم و امروز در چنین شرایطی باشیم که تمامی این عوامل به برکت فداکاری ها، انقلاب و خون شهداست و افتخار می کنیم که بسیاری از پزشکان ایرانی در خارج کشور به نشان ایرانی بودن و با دست های طلایی خود در حال ارائه خدمت می باشند.
وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در روزهای ابتدایی اپیدمی کووید ۱۹ در زمینه کرونا جز دومین استان های آلوده به ویروس در سطح کشور بود و همگان احساس خطر می کردند و دکتر سید محمد جمالیان همانند اسپند روی آتش نگران اوضاع بودند که در همان اوایل چندین جلسه برگزار و تصمیم های بسیار قوی اتخاذ شد و شرایط استان در این زمان بحرانی به سمت شرایط عادی و طبیعی سوق داده شد و در اولین گام ۱۰۰ درصد بیمارستان آیت الله خوانساری به بیماران کرونایی اختصاص یافت.
وی ادامه داد: در دوران کرونا همچین شاهد یک بسیج عمومی در زمینه های تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده بودیم و بسته های ۱۰۰ هزار نفری حداقل در ۵ مقطع در استان جهت کمک رسانی به خانواده های محروم و نیازمند صورت گرفت و احسان، نیکوکاری و جهاد کلیه ارگان ها مثال زدنی بود.
وی تاکید کرد: حرکت حوزه بهداشت و درمان رو به جلو، حکیمانه، خردمندانه بود و نسبت به مسائل برخورد ایجابی می شد؛ در روزهای ابتدایی حتی در زمینه واکسن دچار مشکلات بسیاری بودیم اما امروز روزانه ۱۵۳ میلیون دُز واکسن تزریق می شود، شرایط کنونی قابل قبول است و جای تقدیر و تشکردارد.
وی خاطرنشان کرد: در دوران اپیدمی کرونا ملت ما؛ ملت غیور مردم ایران خوب امتحان داد و کارنامه ملت، کارنامه قابل قبولی است و کلیه ارگان های بهداشت، درمان، دولت، مجلس، قوه قضائیه، مراجع علما، روحانیت، ارتش، سپاه، نیروهای‌مسلح، شهرداری، صداوسیما و غیره ایفای نقش کردند که این مهم در ماه محرم به دلیل عشق به ابا عبدالله الحسین به اوج خود رسید و احسان و نیکوکاری دست به دست هم داد و امیدواریم که در قدم های بعدی نیز این چنین استوار و ثابت قدم و نسبت به شرایط هوشیار باشیم.
وی تاکید کرد: لازم است که برای بیمارستان های خمین، شازند، ساوه و حوزه های دارو و درمان استان و سایر موارد مربوطه تدابیر حکیمانه صورت بگیرد و نقاط ضعف آن ها کنترل شود چرا که سلامت مردم با هیچ مسئله ای قابل معامله و معاوضه نیست.
وی اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی بسیار موثر عمل کرد و بهره برداری از بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) نیازمند همکاری همگانی و مدیریت هوشیارانه، غیرت، همت ویژه است و ساخت فاز ۲ بیمارستان آیت الله خوانساری با مساحت ۴ هزار متر در ۱۸ ماه با منبع مالی ۱۶ میلیارد تومان، نشان از شدنی بودن این مهم است از این رو مدیریت مناسب می خواهد.


( ۲ )

نظر شما :