سلامت و امنیت دو معقوله مورد توجه حکومت داران و دولت مردان

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۶ کد : ۲۸۶۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۰
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: از زمان های گذشته دو معقوله امنیت و سلامت همواره مورد توجه حکومت داران و دولت مردان بوده است.
سلامت و امنیت دو معقوله مورد توجه حکومت داران و دولت مردان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر یونس پناهی در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به معنای واقعی کلمه به معقوله های امنیت و سلامت توجه خاصی داشته است.
وی ادامه داد: در این راستا امروزه امنیت بسیاری از کشورها های مدعی در این حوزه، به پای امنیت ایران نمی رسد که این امنیت را مدیون، شهدای بزرگ انقلاب، مدافع حرم و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم که همواره امنیت خاصی را برای کشور ایجاد کردند از این رو بی تردید در حوزه امنیت به برکت حضور نیروهای مسلح موفق هستیم.
وی تاکید کرد: در طی دوره ۱۳ ساله مسئولیت رییس مرکز تحقیقات آسیب شیمیایی، متولی ۶۰ هزار مصدوم شیمیایی بودیم که عمده آنها برای درمان خود به خارج از کشور اعزام می شدند، اما امروزه به برکت تلاش ها و موفقیت های چشمگیر در حوزه پزشکی، در خود کشور درمان می شوند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان بسیار موفق عمل کرده به طوریکه نه تنها هیچ نیازی به کشور های منطقه نداریم، بلکه آموزش دهندگان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی، نماد علمی ایران هستند.
وی خاطرنشان کرد: حتی در کشورهای مدعی با وجود تبلیغ های بسیار زیاد در زمینه واکسن، شاهد مرگ و میری چندین برابر ایران هستیم که این مهم به دلیل اعتقاد، حمایت و درایتی بود که مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم داشت.
وی ادامه داد در ابتدای شروع دولت متوسط روزانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ فوتی به ثبت می رسید که با رویکرد پیشگیری نسبت به درمان دو موج بزرگ با کمترین آسیب سپری شد.
وی افزود: از این رو در بیماری های عفونی همواره پیشگیری حرف اول را می‌زند که نشان از جدیت معقوله واکسیناسیون است و کاهش آمار مرگ و میر نسبت به پیش از شروع واکسیناسیون نشانگر اثبات این ادعاست؛ اگر چه دانش پزشکی و پرستاری افزایش پیدا کرد، اما نباید اثر واکسن را نادیده گرفت از این رو با توجه به برگزاری مراسمات عزاداری در ماه های اخیر حتماً باید نسبت به تکمیل فرآیند واکسیناسیون توجه خاص داشت.
وی تأکید کرد: تسلط، هوشیاری، آگاه بودن و پیگیری آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک به حوزه بهداشت و درمان مثال زدنی و نایاب است و لازم است که از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.
پناهی یادآور شد: شروع دوره دکتر علیرضا امانی با شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین می باشد و به عنوان عضوی از وزارت بهداشت پاسخ‌گوی این شعار هستیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی است و همانطور که در زمینه تجهیزات صنعتی اقدامات بزرگ انجام میشود در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز می‌توان شاهد انجام اقدامات بزرگی بود.


( ۳ )

نظر شما :