سلامت را از سیاست صیانت کردیم

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۲ کد : ۲۸۶۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۶
رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی در مباحث بهداشتی همواره رتبه های برتر کشور را داشت و حتی در بحث واکسیناسیون جزو استان های پیشرو بود، اظهار کرد: موضوع بهداشت و درمان یک موضوع تخصصی است و باید از نظرات تخصصی حتما استفاده شود و پیشنهادات مجموعه دانشگاه و اعضای هیات علمی را پذیرفت و باید تصمیماتی همسو با منافع مردم را اتخاذ کرد.
سلامت را از سیاست صیانت کردیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: سال گذشته همزمان ۱۰ پایگاه سلامت در اراک کلنگ زنی شد که ۴ مرکز بهره برداری شده و باقی آن نیز تا پایان سال افتتاح می شود و زمین آن توسط شهرداری و شورای شهر تامین شد و با کمک خیرین ساخته و توسط دانشگاه تجهیز شد.
وی تصریح کرد: در طول چهار سال اخیر، ۱۴۰۰ نفر از پرسنل تبدیل وضعیت شدند، کلینیک دندانپزشکی با ۱۱۰ یونیت راه اندازی شد، در زمان معارفه کارانه ۱۴ ماه عقب بود و امروز این میزان به ۴ ماه تقلیل یافته است، گروه های آموزشی تکمیل شده است و فوق تخصص ها افزایش یافت هرچند که نگهداشت این فوق تخصص ها اهمیت بالایی دارد، بدهی دارویی دانشگاه پرداخت شده است و تلاش شد که سلامت را از سیاست صیانت کنیم. دانشگاه مبدا تحول کشور است و نباید سلامت مردم بازیچه سیاست شود.
جمالیان با تاکید بر اینکه دانشگاه ۳۰ درصد در سلامت مردم نقش دارد و اگر سایر مدیران استانی و ملی به وظایف خود جامه عمل نپوشانند قطعا ریاست دانشگاه موفق نخواهد بود، گفت: پروژه ولیعصر با ۴۲ هزار مترمربع، یک پروژه ملی است و دانشگاه به تنهایی نمی تواند این پروژه را خاتمه دهد، پیمانکار قبلی خلع ید شد و پیمانکار جدید آمده است، اما مشکل دانشگاه فقط مالی نیست و با توجه به عملکرد پیمانکار قبلی اگر به دانشگاه کمک نشود نمی توان تصمیم گیری صحیح داشت.
وی اظهار کرد: همزمان با ساخت ولیعصر نیازمند جایگزینی برای بیمارستان امیرکبیر هستیم، محیط بیمارستان نامناسب است و اگر بهترین خدمات هم ارائه شود همچنان رضایت مردم جلب نمی شود و باید برای جایگزین کردن بیمارستان اطفال از امروز تصمیم گیری شود. اراک و استان زیرساخت های بهداشتی و درمان مناسب ندارد، ۳۵ مرکز جامع سلامت استیجاری در اراک وجود دارد در حالی که این رقم اجاره را می توان در بخش ارائه خدمت و پیشگیری و درمان صرف کرد.
جمالیان اضافه کرد: افزایش مرگ و میر در استان مرکزی را به دلیل بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی را شاهد هستیم و لازم است که وزارتخانه در بحث بودجه تحقیقاتی تاثیر آلاینده ها در سلامت مردم از دانشگاه علوم پزشکی اراک حمایت کند، همچنین در بحث بین المللی سازی دانشگاه تلاش صورت گرفته، ۱۰۰ دانشجوی خارجی سال گذشته جذب شد و باید در این راستا تلاش بیشتری صورت گیررد.
وی افزود: استان مرکزی جزو استان های سالمند است ولی کلینیک سالمندی نداریم، از طرفی باید در جهت جوانسازی جمعیت اهتمام داشت.


( ۸ )

نظر شما :