خدمت در حوزه سلامت، اقدام جهادی می خواهد

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۴ کد : ۲۸۶۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی علیرغم نزدیکی به پایتخت و وجود صنایع بزرگ، در حوزه بهداشت و درمان عقب ماندگی های زیادی دارد.
خدمت در حوزه سلامت، اقدام جهادی می خواهد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا امانی در مراسم تکریم و معارفه خود بیان کرد: مشاهده برخی کمبودها که نسبت به ظرفیت ها و پتانسیل های استان و مجاورت با تهران و وجود صنایع کوچک و بزرگ، ظلم به مردم است و باید برای مردم فهیم و شهید پرور استان، بهترین خدمات را ارائه نمود.
وی افزود: مجموعه مدیریت قبل به خصوص شخص دکتر جمالیان زحمات زیادی به ویژه در دوران کرونا کشیده اند که ضمن تشکر از ایشان، امیدواریم بتوانیم ضمن ادامه راه و نقاط قوت، با پوشاندن نقاط ضعف، عملکرد مجموعه بهداشت و درمان را ارتقاء ببخشیم.
وی تاکید: گام هایی که تاکنون برداشته شده و اقداماتی که صورت گرفته، وظیفه ما را بیش از پیش سنگین می کند که امیدواریم با توکل به خداوند متعال و همکاری و همراهی مردم و حمایت مسولان بتوانیم در جهت ارتقای سطح سلامت قدم برداریم.
دکتر امانی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های اصلی توسعه، سلامت و بهداشت و درمان است گرچه در چند سال گذشته، شیوع کرونا این شاخص را تحت تاثیر قرار داده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شیوع این بیماری لایه های دیگر از این حوزه را نشان داد چراکه چه کسی فکر می کرد پرستاران و پزشکان حاضر بودند به خاطر حفظ جان همنوعان خود از جان خود بگذرند.
وی ضمن تشکر از مدافعان سلامت افزود: آنان نشان دادند و ثابت کردند در زمان نیاز همچون مدافعان وطن و مدافعان حرم و دیگر رزمندگان میهن اسلامی در سنگر های جنگ، در کنار مردم بوده و برای ملت خود از همه چیز خواهند گذشت.
وی تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت، طرح بسیار خوبی بود و ظرفیت های فراوانی داشت که به نظر می رسد دانشگاه علوم پزشکی اراک با توجه به پتانسیل هایی که دارد، نتوانست از آن بهره مند شود که خوشبختانه در سال های اخیر این خلأ تا حدودی پوشش داده شد.
وی افزود: برنامه جامع سلامت را بر مبنای گام دوم و برنامه ششم توسعه و همچنین شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری، در این حوزه متمرکز بر آموزش، بهره وری در آموزش و پژوهش و سایر قسمت های این حوزه بر اساس ظرفیت های دانشگاه برنامه ریزی و حرکت نماییم.
دکتر امانی همچنین خاطرنشان کرد: در این راه از افراد شایسته و انقلابی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: سیاسی و جناحی کردن موضوع سلامت، آثار ناخوشایندی برای مردم به دنبال خواهد داشت چرا که حیطه بهداشت و درمان محل انتقام جویی و تلافی کردن حزب ها و گروه های سیاسی نباید باشد.
وی یادآور شد: سرویس دهی به مردم نباید علیرغم اختلاف سلیقه هم خدشه دار شود و همه با همه ظرفیت و توان باید، در این عرصه به مردم خدمت رسانی کنند.
وی افزود: دکتر جمالیان می توانست خودش را پشت غول کرونا پنهان کند و به غیر از مدیریت این بیماری، به فکر حوزه های دیگر نباشد، اما پیشرفت نسبی در سایر حوزه ها نشان می دهد، ایشان علیرغم تلاش برای مهار کرونا و حفظ سلامت مردم، به فکر توسعه و پیشرفت کلی حوزه ی سلامت بوده آمد که جای تشکر دارد.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف این حوزه می توان از ظرفیت خیرین حوزه سلامت و البته توان اعضای هیات علمی، پتانسیل های دانشجویی و همچنین ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کرد.
دکتر امانی در پایان گفت: همه ما بدهکار شهدا هستیم و آرامش و امنیت خود را مدیون این عزیزان هستیم و باید در کارهای خود به فکر شهدا و در برنامه ها و اقدامات خود به گونه ای عمل کنیم که یاد و نام و راه و خاطره شهدا زنده بماند.


( ۵ )

نظر شما :