پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت  ۲۸ مرداد "روز عکاسی"

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۴ کد : ۲۸۶۶۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۲
دکتر علیرضا امانی با انتشار پیامی روز جهانی عکاسی را به عکاسان استان مرکزی، خصوصاً عکاس حوزه سلامت که با ثبت لحظه لحظه رشادت های، کادر بهداشت و درمان ایثار این عزیزان را ثبت و‌ جاودانه کردند تقدیر و تشکر کرد.
پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت  ۲۸ مرداد "روز عکاسی"

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسته تعالی

بر خود لازم می دانم که در ابتدای کلام یادی کنم از «مرحوم استاد محمدعلی داوری» که متاسفانه در سال جاری، این پیشکسوت عکاسی استان مرکزی و یکی از باتجربه ترین، با اخلاق ترین عکاسان شهر اراک را از دست دادیم که جا دارد، این ضایعه جبران ناپذیر را به جامعه عکاسان استان مرکزی تسلیت عرض نمایم و برای استاد داوری ارجمند آمرزش و غفران الهی را مسئلت می نمایم.

دنیایی که عکاسان از میان لنز دوربین مشاهده می‌کنند، متفاوت از آن چیزی است که بقیه افراد می بینند و این جذابیت هنر عکاسی است، عکاسان به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند و به راستی این عزیزان وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند.

باید دانست که در روزهایی که کرونا در اوج بود، در تمام روزهایی که به جای خاطرات شیرین و به یادماندنی با ترس و اضطرابی فراموش نشدنی سپری شد و بسیاری از مردم برای اینکه در معرض ابتلا به این بیماری قرارنگیرند خانه‌نشینی را به حضور در میدان مبارزه با کرونا ترجیح دادند، اما نقش آفرینی و حضور فعال و اثربخش عکاسان در بیمارستانها و میادین مبارزه با پاندمی در استان مرکزی، بیش از پیش نمایان شد چرا که یکی ارکان مهم رسانه‌ای در مبارزه با ویروس منحوس کرونا این عزیزان اند که از آغاز فراگیری این ویروس منحوس تا به‌ حال به عنوان سربازان گمنام مبارزه با این ویروس قرار داشته و بارها نیز خود گرفتار آماج بی رحمانه ی دشمن میکروبی قرار می‌گرفتند.

به ویژه که در دوران شیوع ویروس کرونا، مجاهدت‌های این عکاسان در خط مقدم مبارزه با این ویروس، همچون عکاسان دوران هشت سال دفاع مقدس خطیر، چشمگیر و قابل توجه بوده است.

عکاسان حوزه سلامت در تمامی ادوار و اعصار بحران پاندمی کرونا دوشادوش دانشگاه علوم پزشکی اراک در محارست و صیانت از منافع سلامت آحاد جامعه کوشیده و در نشان دادن زحمات و کوشش های کادر درمان، نقش‌آفرینی موثری داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

اینجانب بر خود لازم می دانم این روز باشکوه را ارج نهاده و به تمام عکاسان استان مرکزی، خصوصا عکاسان حوزه سلامت که با جدیّت و تلاش وافر پیشرفت و سربلندی روز افزون میهن اسلامی مان را رقم می زنند، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد متعال تداوم عزّت و اهتمام مسئولانه آن عزیزان را در انجام وظایف خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخش آرزومندم.

دکتر علیرضا امانی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۸ مرداد ۱۴۰۱


نظر شما :