زائران اربعین حتما دز یادآور واکسن خود را تزریق کنند

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۴ کد : ۲۸۶۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۴۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کسانیکه ۶ ماه از دریافت واکسن شان می گذرد، حتما در فرصت باقی مانده، واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.
زائران اربعین حتما دز یادآور واکسن خود را تزریق کنند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا امانی بیان کرد: در اواخر شهریور سفر زیارتی و مقدس اربعین را در پیش داریم و بلافاصله بعد از آن شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس را خواهیم داشت به همین دلیل لازم است از الان به فکر جلوگیری از شیوع مجدد و بحرانی تر شدن شرایط باشیم و اقدامت لازم را انجام دهیم.

وی افزود: جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با حضور رییس جمهور انجام شد که مسئولین استان ها نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند.

وی تاکید کرد: در راستای دستور آیت الله رئیسی دستورالعمل رعایت پروتکل بهداشتی در سفر اربعین حسینی ابلاغ شده و توصیه شده زائرین گرامی حتما نسبت به تزریق دزیادآور واکسن خود اقدام کنند.

دکتر امانی در ادامه خاطرنشان کرد: حجم تردد و سفرها و ازدحامی که در این دو مناسبت رخ می دهد ممکن است جامعه را مجددا وارد بحران جدید نماید و شرایط را سخت تر کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه بازدید از کلینیک ساعی و مرکز واکسیناسیون این کلینیک گفت: متاسفانه استقبال از تزریق واکسن در این مرکز و همچنین طبق گزارشات از سایر مراکز خوب نیست و به همین دلیل از این وضعیت ابراز نگرانی کرده و به مردم هشدار می دهیم در صورت هر گونه سهل انگاری و کوچک شمردن این ویروس و بیماری، ممکن است طبعات سختی داشته و ضربات هولناک تری بخوریم که آثار آن در مهر ماه بروز کند.

وی افزود: اصحاب رسانه و صدا و سیما با اطلاع رسانی دقیق می توانند کمک زیادی به اقناع سازی مردم در تزریق واکسن و افزایش آمار مربوطه داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع و ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی، اتوبوس سیار دانشگاه که قادر به تزریق واکسن است را در مسیر برای تزریق واکسن به زائرانی که تمایل به دریافت واکسن دارند، مستقر خواهیم کرد تا در صورت نیاز واکسن های مورد نظرشان تزریق گردد.


( ۱۰ )

نظر شما :