وظایف مساجد فراتر از محلی برای عبادت کردن است

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۳ کد : ۲۸۷۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۶
مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مساجد باید از مکانی برای عبادت به محلی برای تهیه و تنظیم و برنامه ریزی برای کارهای فکری و فرهنگی تبدیل شوند.
وظایف مساجد فراتر از محلی برای عبادت کردن است

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام سید عبداله محمودی بیان کرد: مساجد علاوه بر این که محلی برای عبادت هستند، جایگاهی برای رشد و تعالی مبانی دینی و تبلیغ و گسترش فرهنگ ناب اسلام است.

وی افزود: کره خاکی خانه ای برای انسان ها است و هر کس در این کره خاکی در خانه ای زندگی می کند؛ خداوند متعال نیز بر روی زمین خانه ای به بلندای عظمت خویش دارد که نام آن مسجد است.

وی تاکید کرد: مسجد محلی برای عبادت و سجود است و همچنین پایگاه فرهنگی برای ترویج مسائل دینی است و در طول تاریخ همواره نشان داده از اهمیت بالایی در عمق بخشی به اقدامات و حرکت های نظام و انقلاب با تربیت نیروهای انقلابی برخوردار است.

وی تاکید کرد: باید مساجد را به جایگاه حقیقی خود برگرداند، یعنی مساجد صرفاً محل عبادت نباشند و فراتر از آن بروند و گروه ها و تشکل ها با توجه به آن محله ای که مسجد در آن قرار دارد، خوراک فکری و فرهنگی محله را تعیین کنند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه خاطرنشان کرد: مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.

وی افزود: 31 مرداد، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است که نشان از جایگاه بالا و اثر بخش این مکان الهی دارد بطوریکه پیامبر اکرم(ص) در اینباره فرموده اند «هر کس در مسجدی از مساجد خدا چراغی روشن کند، مادامی که آن مسجد با چراغ روشن است، همواره ملایکه و حاملان عرش الهی برای او طلب بخشش می­کنند»

مدیر گروه  معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: ایمان از عمل جدا نیست، نماز از زکات جدا نیست و مسجد از انقلاب جدا نیست.


( ۱ )

نظر شما :