ریل گذاری کلان برای حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۵ کد : ۲۹۰۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۹
نماینده مردم شریف شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک باید برای آینده این حوزه ریل گذاری کرده و با برنامه جلو برود.
ریل گذاری کلان برای حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف بیمارستان های امیرکبیر و امیرالمومنین(ع) و پروژه های حوزه سلامت، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ریل گذار حوزه سلامت و متولی سلامت مردم، باید ساختار سازمانی و برنامه راهبردی داشته و با تدوین این برنامه ها، حوزه بهداشت و درمان را مدیریت نماید.
وی افزود: متاسفانه در مرکز استان و شهرستان های مختلف یکی از پایین ترین سرانه تخت های درمانی را در کشور داریم و به همین دلیل  نیاز به ظرفیت سازی و افزایش و ایجاد تخت داریم.
وی تاکید کرد: پروژه بیمارستان ولی عصر(عج) نه تنها یکی از اولویت های حوزه درمان است؛ بلکه به مهمترین پروژه حوزه عمرانی در استان تبدیل شده و باید برای اتمام آن هر چه زودتر تمهیداتی اندیشیده شود.
وی تاکید کرد: ممکن است این پروژه بعد از اتمام کار نیز مشکلاتی را برای این حوزه سلامت ایجاد کند که لازم است از حالا به فکر بود و برای آن برنامه ریزی کرد.
دکتر کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: البته در کنار توجه فراوان به پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک، باید به سایر بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز توجه کرد چراکه بسیاری از آنها به طرح توسعه و جامع نیاز دارند.
نماینده مردم شریف شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بیمارستان ها و مراکز درمانی تخصصی در مرکز استان می تواند خدمات تخصصی و فوق تخصصی خوبی به مردم اراک و شهرستان های استان و حتی به سایر استان ها نیز ارائه کند که باید در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین نیز بیشتر استفاده کرد.
وی با تاکید بر اهمیت بالای اقدامات فرهنگی و دانشجویی و همچنین خیرین حوزه سلامت، افزود: آموزش و پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند در سرعت بخشیدن در رشد و توسعه همه جانبه کمک کند چرا که هر اندازه نیروی انسانی ماهر و مجرب تربیت و به کار گرفته شود به همان انداز نیز سرعت رشد و توسعه و پیشرفت دانشگاه و در نتیجه حوزه سلامت بیشتر و بیشتر خواهد شد.
کریمی همچنین یادآور شد: در کنار توسعه زیرساخت ها و توجه به افزایش تجهیزات و زیرساخت های لازم نیز نباید از جذب نیروی انسانی کارآمد غافل بود.
وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نباید بخش خصوصی را به چشم رقیب دید، بلکه می توان با همکاری این بخش ضمن ارتقای کیفی خدمات درمانی باری را از دوش دولت و مراکز دولتی برداشت و به این بخش سپرد.
وی تاکید کرد: وضعیت درمانی مردم اراک و استان علیرغم وجود و فعالیت کادر پرتلاش و زحمت کش این بخش به خاطر نبود امکانات و تجهیزات و زیرساخت های لازم در برخی موارد، خوب نیست و می توانند خدمات بسیار بهتر و با کیفیت تری دریافت کنند.
وی همچنین در پایان به شهرستان های خنداب و کمیجان هم اشاره کرد و  خواستار رفع مشکلات این حوزه شد و گفت: این دو شهرستان با توجه به بـُعد مسافتی و کمبود منابع و امکاناتی که دارند، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند تا برای کمترین و کوچکترین کار درمانی به مرکز استان مراجعه نکنند.


نظر شما :