هشدار نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برای پایین بودن نرخ زاد و ولد در استان

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۰ کد : ۲۹۱۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۱
آیت الله دری نجف آبادی گفت: نرخ زاد و ولد در استان مرکزی منفی و به حدود نه دهم درصد و به زیر یک درصد رسیده که باید افزایش یابد.
هشدار نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برای پایین بودن نرخ زاد و ولد در استان

به گزارش وب دا مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: یکی از مباحث مهم بحث زاد و ولد است که مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژهای بر روی آن داشته اند.

وی افزود: ایجاد بستر و زمینه های ازدواج آسان و بهنگام، امری ضروری است که باید تلاش اصولی از سوی تصمیم سازان و نخبگان فکری و اجتماعی برای تحقق آن صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: یکی از معضلات اجتماعی کشور کاهش جمعیت موالید در سال های آتی است که ریشه اصلی آن در افزایش سن ازدواج و ممانعت زوج های بارور از فرزندآوری است و متولیان عرصه فرهنگ و امور اجتماعی باید آسیب ها و مشکلات ناشی از کاهش جمعیت را به درستی تشریح کنند.

امام جمعه اراک یادآور شد: خانواده کار ویژه های مهمی را در جامعه دارد و حفظ و ارتقای جایگاه آن موضوعی است که نیاز به تدبیر و برنامه های کارآمد دارد.

وی در پایان تاکید کرد: سبک زندگی ایرانی - اسلامی یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است که زنان در این رابطه به عنوان پیشتازان فرهنگی و نهادینه کردن رفتارهای سازنده بایستی نقش آفرینی کنند.


( ۱ )

نظر شما :