۵۵ درصد سالمندان استان مرکزی در طول سال از مراکز جامع سلامت خدمات دریافت می کنند

۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۴ کد : ۲۹۵۷۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۳
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۴ درصد از جمعیت سالمند، جزء گروه های پرخطر هستند و باید تحت نظر باشند.
۵۵ درصد سالمندان استان مرکزی در طول سال از مراکز جامع سلامت خدمات دریافت می کنند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر شهلا نظری گفت: در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی خدماتی همچون اندازه گیری قد و وزن، سلامت روان، خطرسنجی بیماری های قلبی و عروقی و غیره انجام می گیرد.

وی افزود: همچنین حدود 4 درصد جمعیت تحت پوشش، افرادیکه دارای دو بیماری همزمان  و یا بیماری صعب العلاج داراند و یا به علت بیماری  ناتوان شده  و در منزل مانده اند جز گروه های پرخطر شناخته شده که باید تحت مراقبت های خاص باشند.

وی  با اشاره به اینکه سازمان های حمایتی دیگر نظیر بهزیستی، کمیته امداد و غیره باید پای کار باشند، تاکید کرد: ما کشوری هستیم که با شتاب به سمت تغییر ترکیب جمعیتی می‌رود، جمعیت سالمندی ما رشد زیادی دارد و این مسئله موجب شده که ما در آینده نیز با این پدیده مواجه شویم.

مدیر گروه  سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه، ارتقاء سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمند، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی و روانی و اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت های اجتماعی برای ارتقاء سرمایه های اجتماعی، توسعه زیرساخت های مورد نیاز در امور سالمندی و همچنین تامین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان را از مهمترین اقدامات تاثیرگذار بر کیفیت و بهبود زندگی سالمندان عنوان کرد.


( ۱ )

نظر شما :