بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از زندان مرکزی اراک و بررسی راهکارهای ارتقای سلامت زندانیان

۰۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۲ کد : ۲۹۶۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷۶۲
دکتر سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در بازدید از زندان مرکزی اراک، راهکارهای توسعه سلامت زندانیان را با مسئولان این زندان بررسی کرد.
بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از زندان مرکزی اراک و بررسی راهکارهای ارتقای سلامت زندانیان

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به همراه مدیرکل زندان های استان مرکزی و مسئول بهداشت و درمان زندان های استان از بهداری، مراکز بهداشتی و درمانی، اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی و ... زندان مرکزی اراک بازدید کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حاشیه این بازدید با اشاره به لزوم آموزش های بهداشتی به زندانیان بر اهمیت این موضوع تاکید کرد و گفت: وضعیت بهداشتی و درمانی در زندان از مبحث اجتماعی و بحث های بهداشتی دارای اهمیت بسیار بالایی در کشور می باشد.

دکتر سید محمد جمالیان با ابراز خرسندی نسبت به راه اندازی کارگاه های روانشناسی، آموزشی، بهداشتی، مدارس قرآنی، کارگاه های فنی و صنایع دستی و ... در این زندان، این امر را موجب ایجاد زمینه اشتغال زندانیان و کاهش آمار بزهکاری در جامعه دانست.

وی با اعلام آمادگی نسبت به همکاری در زمینه ارتقای خدمات بهداشت و درمان در زندان مرکزی اراک، اظهار داشت: با توجه به تعاملاتی که بین دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و اداره کل زندان ها وجود دارد، کارهای بسیار خوب و قابل تقدیری در حوزه بهداشت و درمان در زندان مرکزی اراک انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در بحث غربالگری بیماری های واگیر و غیرواگیر و انجام خطر سنجی های لازم تعاملات سازنده ای انجام شده است، افزود: اقداماتی که در مورد بیماران سوء مصرف مواد مخدر در زندان مرکزی اراک انجام شده است همگی برابر پروتکل های نظارتی می باشد و حتی در مورد ثبت این بیماران کارهایی فراتر از پروتکل صورت پذیرفته است، که این زحمات جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و ابراز هویت و تشکیل پرونده بیماران همگی برابر با موازین و مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است، گفت: اقدامات صورت گرفته  برای بیماران غیر واگیر و انجام خطر سنجی ها و تشکیل پرونده برای این بیماران طبق استاندارهای مصوب وزارت بهداشت انجام شده است.

دکتر جمالیان در پایان تصریح کرد: هدف ما افزایش تعاملات دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با گروه های هدفی می باشد که در زندان ها قرار دارند تا بتوانیم ارائه خدمات بهداشتی بهتری را در مبحث پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر برای این افراد داشته باشیم.

مدیرکل زندان های استان مرکزی نیز در حاشیه این بازدید گفت: ارتقاء سطح سلامت زندانیان  با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با سلامت کارکنان و زندانیان از جمله اهداف اداره کل زندان ها در استان مرکزی می باشد.

علی عباس فلاحتی مطلق افزود: همکاری در طرح های کنترلی از قبیل استعمال دخانیات، خدمات سلامت روان و … بهره مندی از امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی، توسعه خدمات بهداشتی، اجرای طرح های دیده وری، همکاری در حوزه بهداشت حرفه ای و ایمنی کار، پایش، نظارت و بازدیدهای مستمر با هدف بهبود سلامت زندانیان و … از جمله تعهدات دو مجموعه در راستای پیشبرد اهداف سازمانی می باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی همواره حامی زندانبانان در امر بهداشت و درمان زندانیان بوده است و قطعاً بهره مندی از تجهیزات، آموزش ها و تعامل مطلوب با هدف بازپروری و سالم سازی زندانیان، نتیجه بخش خواهد بود و به بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه منجر خواهد شد.

کلید واژه ها: بازدید زندان مرکزی اراک دکتر سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی علی عباس فلاحتی مطلق مدیرکل زندان های استان مرکزی


( ۱ )

نظر شما :