ثبت نام ۶۱۶ نفر دانشجوی جدید الورود در دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۶ کد : ۲۹۷۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۳۹
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک از پذیرش ۶۱۶ نفر دانشجو در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، بهداشت و توانبخشی خبر‌ داد.
ثبت نام ۶۱۶ نفر دانشجوی جدید الورود در دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب‌‌دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده گفت: تعداد دانشجویان جدید الورود ۱۴۰۱ که در ۷ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری اراک و شازند، توانبخشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک پذیرش شده اند به ۶۱۶ نفر رسیده است و پیش بینی می شود با پذیرش دانشجویان دارای سهمیه و سهمیه مازاد این تعداد به ۷۲۰ نفر برسد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ نفر از این تعداد دانشجو جدید الورود در رشته پزشکی پذیرش شده اند که نسبت به سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشته است و همچنین تعداد دانشجویان پذیرش شده در رشته دندانپزشکی نیز به ۳۰ نفر رسیده است.

وی افزود: ۵۳ نفر نیز در رشته های دستیاری پزشکی در رشته های دندانپزشکی، زنان، کودکان، بیهوشی، رادیولوژی، روان شناسی، جراحی و داخلی ارتوپدی پذیرش شده اند اگر چه افزایش چشم گیری در تعداد دانشجویان پذیرش شده نسبت به سال قبل وجود ندارد، ولیکن در ترکیب پذیرش رشته ها تغییرات قابل توجهی وجود دارد همانند ثبت نام ۸ نفر در رشته دستیاری کودکان و ۲ نفر در رشته بیهوشی که تغییرات قابل ملاحظه ای را نسبت به سال قبل بوجود آورده اند.

دکتر صادقی سده خاطرنشان کرد: برای اولین پذیرش دانشجو در مقطع phd در رشته فیزیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اراک صورت گرفته است و همچنین برای اولین بار پذیرش ۲۰ دانشجوی دکترای پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ساوه صورت گرفته است که تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد.


( ۸ )

نظر شما :