روزهای شلوغ سانتر اطفال

۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۰ کد : ۲۹۷۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۶۳
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۳ درمانگاه تخصصی کودکان در سانتر اطفال به صورت ۲ شیفت فعال است.
روزهای شلوغ سانتر اطفال

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عاطفه صالح فرد در حاشیه بازدید شبانه که به همراه رییس بیمارستان امیرکبیر اراک صورت گرفت، بیان کرد: این بازدید بنا به دستور دکتر امانی سرپرست دانشگاه و در پی افزایش مراجعات تنفسی به خصوص در کودکان صورت گرفت تا مراجعین در ساعات پایانی روز به خصوص اواخر شب با کمترین مشکل مواجه باشند.

وی افزود: در روز 19 مهرماه حدود 620 بیمار اطفال تنها تا ساعت 20 ویزیت و معاینه شدند و همکاران متخصص در این درمانگاه ها با تمام توان در حال ارائه خدمت هستند که نشان از حجم بالای مراجعات به این مرکز درمانی است.

وی تاکید کرد: همچنین یک درمانگاه تخصصی شبانه روزی اطفال دیگر نیز به درمانگاه های این بیمارستان اضافه شده و تا ساعت 12 شب به مراجعین خدمت رسانی می کند.

دکتر صالح فرد در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار درمانگاه های تخصصی کودکان و اطفال، درمانگاه عمومی بیمارستان نیز با حضور دو پزشک عمومی فعال است و همچون گذشته به مراجعین بزرگسال نیز خدمت رسانی می کند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بار مراجعات در درمانگاه سرپایی این مرکز درمانی نیز افزایش یافته و می تواند نتیجه عدم رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در مدارس و کلاس های درس و یا بیماری تنفسی که اخیرا شایع شده باشد.

وی افزود: علیرغم اینکه این بیمارستان یک مرکز آموزشی و درمانی است، بر اساس قوانین رایج می بایست ویزیت ها به خصوص در شیفت های بعد از ظهر توسط دستیار و اینترن انجام گیرد، اما بنا به دستور رئیس دانشگاه درمانگاه های این مرکز درمانی با همکاری و همراهی پزشکان متخصص انجام می گیرد.

رییس مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک هم با اشاره به شیوع عفونت های ویروسی که در کودکان شایع شده و افزایش بار مراجعات این مرکز درمانی از مردم و والدین خواست تا بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

دکتر اکبر زمانی افزود: در قسمت اورژانس این بیمارستان نیز پزشکان عمومی در تاریخ 19 مهرماه و تا ساعت 20، بیش از 720 نفر را ویزیت و حدود 160 مورد تزریقات صورت گرفته و قطعا با توجه به اینکه ارائه خدمت توسط همکاران چه در درمانگاه های تخصصی کودکان و چه اورژانس تا ساعات پایانی شب ادامه دارد، این آمار و ارقام بیشتر و بیشتر می شود که نشان از بار زیاد درمانگاه های این مرکز آموزشی و درمانی است.


( ۱۱ )

نظر شما :