بررسی آخرین وضعیت سلامت استان مرکزی به خصوص دارو با حضور مسئولان

۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۳ کد : ۲۹۸۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۰
جلسه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با حضور استاندار و معاونین و مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد و در آن آخرین وضعیت موارد ذکر شده از جمله بهداشت و درمان بررسی شد.
بررسی آخرین وضعیت سلامت استان مرکزی به خصوص دارو با حضور مسئولان

به گزارش وب دا مرکزی، استاندار مرکزی در این جلسه با بیان مهار ویروس کرونا در مدت یک سال گذشته گفت: زنجیره بیماری کووید ۱۹ اکنون در کشور و این استان قطع شده و مدارس بازگشایی و کسب و کارها در کشور رونق گرفته است.

فرزاد مخلص الائمه بیان کرد: با توجه به آغاز فصل پاییز و احتمال شیوع آنفلوآنزا در جامعه، نیاز است مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از انتقال این بیماری در بین مردم انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک هم به افزایش بار مراجعات مراکز درمانی در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: بازگشایی مدارس و انجام سفرها در پایان تابستان، افزایش ابتلا به ویروس آنفلوآنزا را در استان به همراه داشته که موجب افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی مراجعات بیماران به بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرستان اراک شده‌است.

دکتر امانی تعمیرات دوره ای کارخانجات تولید سرم را از جمله عوامل کمبود سرم در استان مرکزی و کشور عنوان کرد و ادامه داد: تلاش شده استان کمترین تنش را در این حوزه داشته باشد.

وی با یادآوری کمبود آنتی بیوتیک ها در استان مرکزی ادامه داد: در  ۲ سال اخیر مصرف آنتی بیوتیک ها در کشور کاهش یافته و تاریخ مصرف برخی از این داروها گذشته و تولید این دارو در کارخانجات کاهش یافته است.

وی گفت: تقاضای افزایش قیمت کارخانجات از دیگر عوامل کبود آنتی بیوتیک ها در استان مرکزی و کشور بوده و با توجه به موافقت دولت برای افزایش قیمت این داروها، مشکل آنها برطرف می شود.

دکتر امانی گفت: مقرر شده نمایندگی سه شرکت دارویی تا پایان آبان ماه در این استان ایجاد شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیماران در صورت کمبود دارو می توانند از طریق شماره ۱۹۹ آگاهی لازم را برای دریافت داروی مورد نیاز خود دریافت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: نیاز است عرضه دارو در داروخانه های این استان به عرضه خدمات دارویی در داروخانه های استان تغییر یابد.

بهنام نظری افزود: در عرضه خدمات دارویی متولیان داروخانه ها در صورتی که دارویی را نداشتند، راهنمایی های لازم را به بیماران داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی هم یادآور شد: شهرستان هایی که داروخانه شبانه روزی در آنها وجود ندارد داروخانه های موجود خدمات لازم را به بیماران ارایه دهند.

محمدرضا جعفری در پایان افزود: برای افزایش ساعت فعالیت داروخانه ها در شهرستان ها تدبیر لازم اندیشیده شود.


( ۶ )

نظر شما :