وجود پزشکان نامدار و ۲۵ درصد مفاخر کشور در اراک نشان از جایگاه ویژه استان مرکزی دارد

۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۴ کد : ۲۹۹۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۲۱
استاندار مرکزی گفت: تعدادی از پزشکان نام آور و ۲۵ درصد مشاهیر و مفاخر کشور مربوط به استان مرکزی است.
وجود پزشکان نامدار و ۲۵ درصد مفاخر کشور در اراک نشان از جایگاه ویژه استان مرکزی دارد

به گزارش وب دا مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در آیین افتتاحیه کنگره ملی میان دوره ای انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران که در اراک در حال برگزاری است، بیان کرد: بالغ بر ۱۶۰ شهید جامعه پزشکی در شرایط بحران کرونا تقدیم شد که همه باید قدردان این عزیزان باشند.
وی افزود: سال تحصیلی پس از ۲ سال شرایط بیماری جهان گیر کرونا شکل گرفته که این مهم جای تقدیر ویژه از جامعه پزشکی و عزیزانی که در این راه فداکاری کردند، دارد.
وی تاکید کرد: دانشمندان پزشکی در این مسیر و تولید واکسن با کیفیت کمک کردند و جمهوری اسلامی جزو کشورهای پیشتاز شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است خیلی از پروژه‌های مهم به ویژه طرح بیمارستان ولیعصر (عج) که به عنوان مهمترین پروژه غرب کشور و استان مرکزی، سال ها کارش با کندی پیش رفته، در یک سال آتی به اتمام برسد و اوایل سال آتی با تجهیزات کامل در اختیار جامعه پزشکی و جراحی و ارایه خدمت به مردم قرار گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: این دانشگاه در زمینه آموزش پزشکی از جایگاه بالایی برخوردار است.
دکتر امانی بیان کرد: امید است توفیقات علمی کشور و این استان روز به روز افزایش یابد.
دبیر اجرایی کنگره میان دوره‌ای انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران نیز گفت: قرار بود این کنگره در سال ۹۹ برگزار شود که به دلیل شرایط کرونا موکول به امسال و امروز شد.
دکتر علیرضا محمدی افزود: ۷۲ مقاله به این کنگره رسیده که ۵۸ مقاله به صورت شفاهی پذیرفته شده و در سه روز ارایه می شود.
وی بیان کرد: امید است این کنگره علمی که بحث و تبادل نظر بیماری های ستون فقرات و مغز و اعصاب است بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.
یک پیشکسوت عرصه جراحی مغز و اعصاب ایران هم در این آیین گفت: باید تمام ظرفیت ها را به کار گرفت تا ایران در منطقه و آسیا به لحاظ توریستم درمانی پیشتاز باشد.
دکتر فریبرز ثمینی افزود: نخستین عمل جراحی مغز و اعصاب سال ۱۳۳۵ در بیمارستان امام خمینی( ره) تهران انجام شد و اکنون حدود ۸۵ دستیار تخصصی در حوزه جراحی فعالیت دارند و ۲۰ مرکز فعال آکادمیک جراحی اعصاب در کشور وجود دارد.
پیشکسوت جراحی مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر، تمام اعمال جراحی مغز و اعصاب در کشور قابلیت انجام دارند، گفت: نقاط قوت و ضعف در حوزه رشته جراحی مغز و اعصاب وجود دارد که از جمله می توان به کاهش انگیزه در بین اساتید جوان و دانشجویان تخصصی که با مسائل مالی و معیشتی مواجه هستند همچنین کمبود تجهیزات آموزشی تحقیقاتی اشاره کرد که آموزش ویژه دستیاران در این حوزه باید مدنظر قرار گیرد.
دکتر ثمینی رشته جراحی اعصاب را  یکی از جذاب ترین رشته های پزشکی عنوان کرد و افزود: در این رشته پزشکی یکی از ناشناخته ترین ارگان های بدن روبرو هستیم و فضا برای تحقیق و مطالعه در این حوزه بسیار است.
وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات اساتید جوان به جهت افزایش انگیزه، گفت: ارتقای دوره های جراحی و لزوم ارتقای کیفیت کار آموزش بدون نیاز به افزایش مراکز آموزشی، فعال کردن مراکز تحقیقاتی، جذب دانشجویان مستعد خارجی و پیش تازی ایران در منطقه و آسیا به جهت توریستم درمانی نیاز است.
وی ادامه داد: آینده اعمال جراحی اعصاب فیزیکال نیست و متحول می شود و تا سه دهه دیگر بسیاری از بیماری ها با بهره گیری از روش ژنتیک قابل درمان است.
این پیشکسوت جراحی مغز و اعصاب ایران گفت: در نیمه دوم قرن ۲۱ امکان رشد مجدد در سلولهای عصبی را فراهم می کنیم و به واسطه گسترش این شیوه بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می شود.


( ۳ )

نظر شما :