بررسی آخرین روش های تشخیصی و درمانی در کنگره ملی مغز و اعصاب

۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۳ کد : ۲۹۹۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۰
کنگره ملی میان دوره ای انجمن جراحان مغز و اعصاب از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ مهر در اراک برگزار شد و حدود ۲۰۰ متخصص و جراح در این کنگره شرکت کردند.
بررسی آخرین روش های تشخیصی و درمانی در کنگره ملی مغز و اعصاب

همچنین از 72 مقاله راه یافته به این کنگره 58 مقاله به عنوان نمونه و سخنرانی و ارائه، انتخاب شد.

بررسی  میدانی خبرنگاران وب دا در این 3 روز نشان می دهد بسیاری از شرکت کنندگان از کیفیت و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک رضایت داشتند؛ البته برخی هم انتقاداتی داشتند که امید است در برنامه ها و همایش های بعدی مرتفع گردد.

دکتر حامد ریحانی، فلوشیپ جراحی ستون فقرات گفت: کنگره میان دوره ای جراحان مغز و اعصاب، در مجموع فاکتورهایی که لازمه برگزاری یک کنگره مطلوب است را دارا بود، کنگره میان دوره ای جراحان مغز و اعصاب در زمان و مکان مناسب، همراه با غرفه ها، معرفی کتاب، ابزارهای جراحی و یک برنامه مدون به بهترین شکل در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.

دکتر محمودخانی، متخصص جراحی مغز و اعصاب که از اصفهان در این کنگره شرکت کرده بود هم افزود: برگزاری چنین کنگره های فوق تخصصی برای پیشرفت بیشتر و بهتر علم پزشکی مفید و موثر می باشد و لازم است که این روحیه به نسل بعد منتقل گردد و ان شالله شاهد جدیدترین، به روزترین و نوین ترین تکنیک ها و روش های علمی در جهت درمان های مغز و نخاع باشیم.

دکتر داوود محمودی، فلوشیپ فوق تخصصی عمل های کم تهاجمی ستون فقرات نیز معتقد است: برگزاری کنگره میان دوره ای جراحان مغز و اعصاب بستری مناسب در جهت ارتقا سطح علمی ایجاد کرده است.

دکتر محمدصالح محمدی و همچنین دکتر نهایت بین از رزیدنت های جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اراک هم که در این کنگره حضور داشتند، معتقد بودند، ضمن تبادل اطلاعات مفید و موثر در این زمینه، برگزاری کنگره های این چنین می تواند اعتبار دانشگاه علوم پزشکی اراک را بالا ببرد.

دکتر احمدی، جراح مغز و اعصاب که از تهران در این کنگره حضور داشت نیز ضمن ارائه مقاله خود در زمینه نقش سونوگرافی در عمل های جراحی مغز و اعصاب، برپایی و نشست های مشورتی این چنین را در تبادل اطلاعات و رد و بدل شدن راه ها و روش های درمانی مفیدتر بین همکاران، موثر دانست.

همچنین یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل، کنگره برگزار شده در اراک را پربازده و بی نقص برشمرد و گفت: برگزاری مراسماتی اینچنین در این سطح بسیار سخت و سنگین است که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اراک، توانست به خوبی از عهده آن برآید.

دکتر شهرام شهسواری ابراز امیدواری کرد: نتیجه پایانی این کنگره، در کیفیت و کمیت درمان این شاخه از پزشکی تاثیرگذار بوده و نتیجه آن به مردم و مراجعین بازگردد.

پیشکسوت جراحی مغز و اعصاب نیز گفت: سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک در تشکیل این کنگره میان دوره ای و میزبانی از بهترین و ماهرترین جراحان از سراسر کشور، مطلوب و قابل قبول بود.

دکتر محسن دالوندی بیان کرد: هر ساله ۲ مرتبه کنگره انجمن جراحان اعصاب در ایران تشکیل می شود که یکی از آنها در تهران و میان دوره ای آن در شهرستان ها برگزار می شود که امسال اراک میزبان آن بود.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا توانایی و قابلیت های دانشگاه ها در کمیسیون ها بررسی و مورد بحث قرار گرفته و پس از تصمیم گیری های لازم، استان مورد نظر انتخاب می شود.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از رشته ها به جز جراحی اعصاب شاهد برگزاری چنین کنگره ای نبوده است.

دکتر دالوندی افزود: تازه های جراحی اعصاب و تجربه های تاثیرگذار که در فاصله بین ۲ کنگره رخ داده است، در این کنگره مطرح و بحث و تبادل نظر پرداخته شد که این مهم با سطح علمی عوامل مربوطه ارتباط مستقیمی دارد.

گفتنی است کنگره ملی میان دوره ای انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران که به میزبانی اراک و دانشگاه علوم پزشکی از ۲۷ مهر آغاز شده بود با بازدید حاضرین از روستای هزاوه پایان یافت؛ اعضای شرکت کننده پس از برگزاری کلاس ها و ارائه مقالات در آخرین روز برگزاری این کنگره، به سمت روستای هزاوه حرکت و از این روستای گردشگری دیدن کردند؛ بازدید از امامزاده سلطان سید احمد، کارگاه شیره و باسلوق پزی و خانه تاریخی امیرکبیر از مهمترین برنامه های این روز بود.


نظر شما :