لزوم توجه به تربیت اسلامی در نظام آموزشی کشور

۰۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۷ کد : ۳۰۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۴۳
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: ارتقاء حوزه تربیت و فرهنگ اسلامی دانش آموزان و دانشجویان بر عهده همه مسئولان فرهنگی کشور است.
لزوم توجه به تربیت اسلامی در نظام آموزشی کشور

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست با روسا و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان مرکزی، به نقش آموزش و پرورش قبل از دانشگاه ها در تربیت و ارتقاء فرهنگ اسلامی و مسئولیت خطیر مسئولان فرهنگی کشور اشاره کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از توطئه و هزینه هنگفت دشمنان برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت و افزود: برای مقابله با دشمنان، ایجاد نشاط، انگیزه و امید در دانشگاه ضروری و لازم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه گفت: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند؛ در دانشگاه علوم پزشکی هم این دفتر پررنگ تر از سایر دانشگاه ها ایفای نقش می کند، چرا که علاوه بر نقشی که در اعتلای فرهنگ و حل مشکلات فرهنگی، آموزشی و دانشجویی دارند، ما را در بحث های درمانی، آموزشی، بهداشتی و غذا و دارو هم یاری می کنند و همچون یک مدیر پرتوان در حل مشکلات یاری گر ما هستند.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: با توجه به اینکه وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی شده ایم، مطمئنا نقش دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پررنگ تر خواهد بود و نیاز دانشگاه ها به یاری این عزیزان در اعتلای فرهنگ دینی، مذهبی و فرهنگی بیش از پیش احساس می شود و انشالله تعامل بسیار خوبی که بین روسا و دفتر نهاد وجود داشته است در این دهه پررنگ تر باشد.

همچنین در ادامه این جلسه تعدادی از مسئولان دانشگاه های استان به آسیب های موجود در مباحث فرهنگی در دانشگاه ها اشاره کردند.

کلید واژه ها: رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی


( ۲ )

نظر شما :