چهار طرح بهداشتی و درمانی در محلات بهره برداری شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۹ کد : ۳۰۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۶۴
چهار طرح بهداشتی و درمانی با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، رئیس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان اجرایی در محلات بهره برداری شد.
چهار طرح بهداشتی و درمانی در محلات بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، این طرح ها شامل بخش آی سی یو، پایگاه سلامت باقرآباد، تجهیزات تست ورزش و دستگاه جدید رادیوگرافی دیجیتال دندانپزشکی (O.P.G) در رادیولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) است.

برای اجرای این طرح های بهداشتی و درمانی در مجموع حدود 12میلیارد ریال از محل مشارکت های مالی خیران سلامت، اعتبارات استانی و داخلی هزینه شده است.

گفتنی است پایگاه سلامت باقرآباد در زمینی به وسعت 491 مترمربع با زیر بنای 253 متر ساخته شده است؛ در این پایگاه، خدمات بهداشتی و مراقبتی از قبیل مامایی، واکسیناسیون، خدمات آموزش شامل آموزش مادران باردار و داوطلبین سلامت، آموزش بهداشت و انجام خدمات نوین سلامت در سنین میانسالی ارایه می شود.

همچنین بخش آی سی یو در بیمارستان امام خمینی (ره) محلات نیز با زیر بنای 160 مترمربع ساخته شده و مجهز به چهار تخت ویژه آی سی یو است.

دستگاه تست ورزش از دیگر تجهیزات مورد بهره برداری بود که در تشخیص بیماری های قلبی نهفته که در نوار قلب و معاینه نشان داده نمی شود، کاربرد دارد.

تجهیزات O.P.G دیجیتال نیز در عکسبرداری بخش دندانپزشکی کاربرد دارد که در بیمارستان محلات بهره برداری شد؛ نصب این دستگاه تصویر دیجیتال از گرافی دندان، در اختیار مراجعه‌کننده و پزشکان قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است 18 متخصص در درمانگاه تخصصی شهرستان محلات به صورت تمام و پاره وقت به خدمات درمانی مشغول هستند.


( ۱ )

نظر شما :