حدود نیمی از انتقال جنین در کلینیک ناباروری اراک، مثبت می شوند

۰۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۲ کد : ۳۰۹۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حدود ۴۵ درصد از انتقال های جنین در کلینیک ناباروری دانشگاه، مثبت و منجر به بارداری می شود که آمار بسیار خوبی است.
حدود نیمی از انتقال جنین در کلینیک ناباروری اراک، مثبت می شوند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا شجاعی با تاکید بر اینکه از 11 موردی هم که جواب قطعی نگرفته اند احتمال مثبت بودن و بارداری وجود دارد، بیان کرد: کلینیک ناباروری دانشگاه علوم پزشکی اراک بیش از 1 سال است که راه اندازی شده و تقریبا همه ی امکانات لازم برای انتقال جنین و انجام اعمال ناباروری چه برای خانم ها و چه برای آقایان نابارور را دارد.

وی افزود: در این زمینه خانم دکتر نجدی (فوق تخصص ناباروری و نازایی) با کلینیک قوام زاده ی دانشگاه علوم پزشکی همکاری می کنند.

وی تاکید کرد: از زمان مراجعه ی زوجین بسته به آقا یا خانم بودن(خانم ها حدود 2 ماه) و آقایان کمتر از 1 ماه، زمان متغیر است.

دکتر شجاعی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش ivf این کلینیک، دو بخش آزمایشگاهی جنین شناسی و اسپرم فعالیت دارند که عمل لقاح را انجام و پس از تشکیل جنین به شکل سلولی در رحم مادر کاشته می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پس از ویزیت بیمار، عمل اخذ تخمک انجام و پس از بستری بیمار در اتاق عمل و سپری کردن بیهوشی مختصر، در آزمایشگاه جنین شناسی برده شده و تخمک ها از مایع جدا و پس از آماده سازی با اسپرمی که قبلا در آزمایشگاه آنرولوژی آماده شده، لقاح داده شده و به مدت 3 روز کشت می شود و بنا به شرایط خانم و تشخیص پزشک به صورت انجماد درآمده و به رحم مادر تزریق می شود.

وی افزود: به روزترین دستگاه های جنین شناسی در این مرکز استفاده می گردد و انجام عملیات درمان را با کیفیت تر می کند.

وی یادآور شد: تکنیک های تشخیص سلامت اسپرم مانند شکست DNA اسپرم و بررسی کیفیت آن، در آزمایشگاه های ذکر شده انجام می گردد.

وی افزود: کلیه خدمات ناباروری به مردم و زوجین گرامی با بالاترین کیفیت و با تعرفه های دولتی انجام می گردد تا تمام اقشار جامعه بخصوص اقشار کم درآمد جامعه نیز بتوانند از این نوع خدمات بهره مند و با لطف پروردگار صاحب فرزند شوند.

وی گفت: بیماران باید توجه داشته باشند قبل از مراجعه به این مرکز نباید سیگار، قلیان، مواد روانگردان و دخانیات  مصرف کرده باشند و 2 الی 3 روز از رابطه ی جنسی شان گذشته باشد.

دکتر شجاعی  در پایان با اشاره به اینکه 3 روز در هفته اعمال جراحی ناباروری در این مرکز انجام می شود، افزود: به خاطر پوشش دهی به همه ی زوجین نابارور، دانشگاه علوم پزشکی اراک به کسانیکه از امکانات مالی کمتری برخوردارند وام کم بهره اعطاء می کند و این عزیزان می توانند پس از مراجعه به دانشگاه و اخذ مدارک به بانک مراجعه و وام خود را برای شروع درمان و برداشتن اولین گام برای فرزند دار شدن بردارند.


( ۹ )

نظر شما :