راه اندازی رشته های درسی  برای دانشجویان بین الملل

۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰ کد : ۳۱۱۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۳
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک از راه اندازی دو رشته داروسازی و MBBS مختص دانشجویان بین الملل در آینده ی نزدیک خبر داد.
راه اندازی رشته های درسی  برای دانشجویان بین الملل

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امیر همتا گفت: یکی از سیاست های دانشگاه راه اندازی رشته های مختص دانشجویان بین الملل است؛ رشته داروسازی و MBBS مختص دانشجویان بین الملل در حال راه اندازی است و کارهای اداری آن در حال نهایی شدن است و امیدواریم در نیم سال بهمن ماه بتوانیم در این دو رشته جذب دانشجو داشته باشیم.

وی افزود: تنوع در رشته های قابل تحصیل، ملیت دانشجویان و همچنین تنوع در مقاطع تحصیلی از جمله سیاست های دانشگاه در جذب دانشجویان بین الملل است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دانشجویان بین الملل در رشته های هوشبری، اتاق عمل، پرستاری، پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه در حال تحصیل هستند که تعداد آنها به بیش از 120 نفر می رسد و همچنین در مقطع ارشد نیز دانشجوی پرستاری جذب شده است.

دکتر همتا در ادامه ابراز امیدواری کرد: این دانشگاه پس از طی مراحل قانونی بتواند در رشته های طب اورژانس و اطفال در نیم سال بهمن ماه در مقاطع رزیدنتی، جذب دانشجو داشته باشد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  دانشجویان خارجی در حال تحصیل؛ از کشورهای افغانستان، هند، پاکستان و لبنان هستند و از نیم سال بعدی نیز از کشور نیجریه به دانشجویان بین الملل اضافه خواهد شد.

وی افزود: در راستای تمرکز زدایی از مرکز استان و فعال کردن پتانسیل سایر بخش های استان برنامه ریزی های جدی انجام و جلسات متعددی با مسئولین استان برگزار شده است که امیدواریم این موضوع زودتر به نتیجه برسد و به عنوان یک طرح پایلوت، مورد توجه وزارت بهداشت قرار بگیرد و به عنوان یک الگو در سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام شود.

دکتر همتا در پایان گفت:  درصدد این هستیم تا بتوانیم با دانشگاه های معتبر دنیا تفاهم نامه خواهرخواندگی منعقد کنیم که این موضوع می تواند در بحث فرصت مطالعاتی اساتید و ایجاد همکاری های بین الملل فوق العاده موثر باشد.

مهرنوش هاشمی - خبرنگار وب دا مرکزی، مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص)


نظر شما :