تمام مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند

۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۸ کد : ۳۱۲۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۸
طبق گفته ی مسئولان امور مالیاتی درخواست وجه نقد در مشاغل پزشکی مشمول مجازات‌های مقرر در قانون مالیات‌ مستقیم است.
تمام مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند

به گزارش وب دا مرکزی به نقل از ایرنا، مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: استفاده نکردن از پایانه فروشگاهی، دستگاه پذیرنده بانکی (پوز) و هرگونه درخواست غیرموجه از جمله دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت یا استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی سایر افراد توسط مشاغل پزشکی مشمول جرایم و مجازات های مقرر در قانون مالیات های مستقیم است.

سید «بهاءالدین میرمحمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس جزء (۲) بند (ح) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، تمام مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.

وی با اشاره به گزارش های دریافتی از سوی شهروندان، مبنی بر فرار مالیاتی برخی افراد و مواجهه بیماران با درخواست های غیر موجه از جمله دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت یا استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی سایر افراد در مشاغل پزشکی ادامه داد: برخورد با جرایم مالیاتی تمامی اصناف یک مطالبه عمومی و شهروندی است و سازمان امور مالیاتی از تمام ظرفیت‌های قانونی و اجرایی برای پیگیری مطالبات مردمی استفاده می کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نسبت به معرفی و اعلام شماره حساب‌هایی که وجوه به آن حساب واریز شده و یا سایر شیوه های فرار مالیاتی را از طریق شماره تلفن ۱۵۲۶ به مرکز ارتباط مردمی اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی اعلام کنند.

میرمحمدی افزود: سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۵ سازمان امور مالیاتی کشور و نیز بخش سوت زنی گزارش تخلفات اداری و فرار مالیاتی سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی www.intamedia.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در خصوص فرار مالیاتی است.


( ۲ )

نظر شما :