ارتقاء کیفیت علم آموزی با استفاده از دستگاه های شبیه سازی آموزش پزشکی

۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۲ کد : ۳۱۲۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۷۸
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک از راه اندازی مرکز شبیه سازی آموزش پزشکی برای رشته های تخصص و فوق تخصص در این دانشگاه خبر داد.
ارتقاء کیفیت علم آموزی با استفاده از دستگاه های شبیه سازی آموزش پزشکی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده، گفت: با روش های سنتی امکان آموزش روش های تشخیص و درمان و پژوهشی به ویژه در مقاطع تخصص و فوق تخصص عملاً امکان پذیر نیست.

وی گفت: یکی از روش های مطمئن آموزشی استفاده از شبیه سازهاست که امروز شاهد بهره برداری از مرکز شبیه سازها با دستگاه های لاپاراسکوپ، کولونوسکوپ و آنژیوگرافی در مقاطع تخصص و فوق تخصص هستیم.

دکتر صادقی خاطرنشان ساخت: مرکز شبیه ساز آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی اراک برای رشته های تخصص و فوق تخصث به ویژه جراحی، جراحی عروق و گوارش ایجاد شده و با راه اندازی این مرکز صدمه کمتری به بیماران و همچنین پزشکان وارد می شود.

در ادامه دکتر بنیادی عضو هیئت علمی گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دستگاه های شبیه ساز به عنوان آموزش مهارتها و تقویت مهارت های گروه متخصصین و فوق تخصص ها خریداری شده اند و در تشخیص بیماریها کارایی زیادی دارند.

وی تصریح کرد: با استفاد از این دستگاه ها و قبل از اینکه مستقیم در درمان بیماران مداخله ای داشته باشیم، متخصصین می توانند با اعتماد به نفس بیشتر و همچنین ایمنی بالاتر مهارتها را آموزش میبینند و توانمندی های خود را ارتقا می دهند.

مهرنوش هاشمی - خبرنگار وب دا مرکزی، معاونت آموزشی


( ۱ )

نظر شما :