بررسی روش های دارویی موثر بر زایمان بی درد

۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۸ کد : ۳۱۳۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در نشستی علمی و با حضور متخصصین، زایمان بی درد و روش های دارویی موثر بر آن تبادل نظر علمی خواهد شد.
بررسی روش های دارویی موثر بر زایمان بی درد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا شجاعی بیان کرد: این جلسه پنج شنبه، 1 دی ماه سال جاری و با حضور متخصصین زنان و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی اراک و تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: دکتر مریم شکرپور از متخصصین زنان و زایمان اراکی در ابتدا مبحث تغییرات فیزیولوژیک دوران بارداری و تکنیک های دستی و روش ماساژ در زایمان بیدرد و همچنین ماساژ پرینه در زایمان بیدرد را توضیح خواهند داد.

وی تاکید کرد: در ادامه مباحث مربوط به زایمان بیدرد با داروهای وریدی و زایمان بیدرد با داروهای استنشاقی توسط دکتر معصومه نتاج مجد از متخصصین بیهوشی و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح و بیان خواهد شد.

دکتر شجاعی در ادامه خاطرنشان کرد: دکتر کمالی از همکاران دانشگاه اراک و از متخصصی بیهوشی، زایمان بیدرد به روش نوروآگزیال و داروهای مرتبط را توضیح خواهند داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: در پایان این جلسه در خصوص عدم موفقیت در بیدردی اپیدورال و عوارض ناشی از زایمان بیدرد توسط دکتر نتاج و دکتر صدیقه حنطوش زاده گفتگو خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :