ورزش و تحرک بدنی، راز سلامتی و طول عمر

۰۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۳ کد : ۳۱۴۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹۸
تحقیقات نشان می دهد افرادی که با روش صحیح ورزش می‌کنند و یا دارای کارهای با تحرک می‌باشند، سالم تر بوده و عمرشان از افرادی که کارهای بدون تحرک دارند، بیشتر است.
ورزش و تحرک بدنی، راز سلامتی و طول عمر

به گزارش وب دا مرکزی، رییس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: ورزش منظم و روزانه موجب افزایش ضربان قلب، زیاد شدن تنفس و جذب اکسیژن و خون رسانی بیشتر و بهتر در همه اندام های بدن و سلول ها به خصوص سلول های مغز، افزایش تمرکز و بهبود حافظه، شادابی، سرزندگی، رفع کسالت و افسردگی، تناسب و زیبایی اندام، شادابی و طراوت پوست، ایجاد احساس بهتر و توان بیشتر در انجام کارهای روزانه، افزایش اعتماد به نفس، قوی شدن استخوان و عضلات، کاهش چاقی و احتمال ابتلا به بیماری هایی همچون سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و قند(دیابت) و... می شود.

دکتر پری میرشفیعی افزود: باید بر حسب شرایط، زمان و مکان مناسب را به گونه ای که لذت بیشتری از ورزش ببریم و ورزش برایمان راحت تر باشد، انتخاب کنیم.

وی افزود: ورزش هم در صبح و هم بعد از ظهر در سلامت ما موثر است و انتخاب یک زمان یا زمان های خاص در طول روز برای انجام ورزش و وفادار ماندن به آن اهمیت زیادی دارد.

وی تاکید کرد: این زمان نباید سه ساعت قبل از خواب و دو ساعت قبل از خوردن غذا باشد، زیرا باعث مشکل در هضم غذا و به خواب رفتن می شود.

دکتر میرشفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: یک مرتبه با شدت و به مدت زیاد تمرین نکنیم، بلکه باید ورزش را کم کم شروع نمود. رییس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید هر روز یک ساعت ورزش کنیم، ولی برای شروع بهتر است زمان آن را کم کم زیاد کنیم؛ یعنی در ابتدا به جای یک ساعت ورزش می توانیم صبح نیم ساعت و بعداز ظهر هم نیم ساعت ورزش کنیم که بهتر است ورزش را با اعضای خانواده و یا دوستانمان انجام دهیم.

وی در پایان بیان کرد: اگر در شرایط سخت زندگی یا هنگامی که افسرده و یا عصبانی هستیم ورزش کنیم روحیه مان بهتر خواهد شد پس از هر فرصتی برای انجام ورزش استفاده کنیم.

گیتا نادری - خبرنگار وب دا مرکزی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۱۵ )

نظر شما :